w

BMW Serii 2 Coupe w nowych wersjach: 218i i M240i RWD

BMW Serii 2 Coupe
BMW Serii 2 Coupe w nowych wersjach: 218i i M240i RWD

Bawarska marka uzupełnia gamę modelową swojego kompaktowego coupe. Debiutuje dwie nowe odmiany napędowe.

BMW Serii 2 Coupe było dotychczas dostępne w czterech konfiguracjach: 220d, 220i, 230i oraz M240i xDrive. Nowe wariacje pozwolą zapełnić kolejne nisze i zachęcić kolejnych klientów do nabycia pojazdu.

Seria 2 - tył
Topowa odmiana otrzyma w końcu napęd na tylną oś

Przypomnijmy, że trzydrzwiowa „dwójka” w najnowszym wydaniu wprowadziła wiele zamieszania. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego designu. Wielu fanów kręci nosem widzą tylną część karoserii. Podejrzewamy jednak, że wszyscy się przyzwyczają znacznie szybciej, niż do wielkiego, dwuczęściowego grilla z „czwórki”.

BMW Serii 2 Coupe – nowe wersje

Przejdźmy jednak do rzeczy. W gamie pojawiła się wersja 218i, która przejmie rolę tej podstawowej. To propozycja dla tych, którzy chcą mieć BMW Serii 2 Coupe „po kosztach”. Wbrew pozorom, coraz większa liczba klientów szuka ekonomicznych propozycji w klasie premium.

W tym wariancie można liczyć na 154 konie mechaniczne i 250 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na koła zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. W takiej konfiguracji auto przyspiesza do setki w 8,7 sekundy.

Zobacz także: BMW Serii 2 Active Tourer 2022 oficjalnie. Dane techniczne i zdjęcia

Na drugim biegunie znajdziemy BMW M240i RWD. Do tej pory topowa odmiana była dostępna tylko z układem xDrive. Teraz dołącza odmiana z napędem na tył, która może zachęcić konserwatywnych kierowców oczekujących sportowych doznań.

BMW Serii 2 Coupe
Podstawowa wersja ma generować 154 konie mechaniczne

Rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów oddaje do dyspozycji 374 konie mechaniczne. Sprint do setki 4,7 sekundy, co oznacza gorszy rezultat o 0,4 sekundy w porównaniu do wariantu z napędem na obie osie.

Ceny nie zostały jeszcze ujawnione. Powinniśmy je poznać najpóźniej w przyszłym miesiącu. Przypomnijmy, że BMW Serii 2 Coupe w dotychczas najtańszej specyfikacji to wydatek dokładnie 154 900 złotych. Wersja 218i będzie więc trochę tańsza (choć niewiele). Z kolei M240i RWD musi mniej kosztować niż xDrive (254 900 złotych).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypadek motocyklisty

Motocyklista dostał od tyłu – aż mu kask spadł. Miał mnóstwo szczęścia

Koncept Renault

Renault Scenic Vision Concept. Takiej hybrydy jeszcze nie było