Po serii zapowiedzi i zdjęć szpiegowskich przyszedł czas na oficjalne zaprezentowanie nowego modelu bawarskiej marki
Oto BMW serii 2 G42 w pełnej okazałości. Nowe wcielenie kompaktowego coupe, które ma kontynuować sukces poprzednika. Czy rzeczywiście uda się powtórzyć tak duże zainteresowanie klientów? Czas pokaże.
Konserwatywni fani z pewnością będą zadowoleni, że z przodu znajdują się nerki o klasycznym kształcie. Sąsiadują z nimi wąskie reflektory nawiązujące do tych sprzed lat. Skrywają oczywiście technologię full LED. Wspomniany grill ma natomiast aktywne przegrody, które manipulują strumieniem powietrza.
Z tyłu natomiast pojawiły się nowe lampy o prostym kształcie. Co ciekawe, elementy oświetlenia nie zachodzą klapę. Niżej wkomponowano zderzak z dyfuzorem i dwiema końcówkami układu wydechowego.
Warto dodać, że BMW serii 2 2022 ma 4537 milimetrów długości, 1838 milimetrów szerokości oraz 1390 milimetrów wysokości. Rozstaw osi sięga natomiast 2741 milimetrów – to o ponad 0,5 centymetra więcej, niż w aktualnie oferowanym wcieleniu.
Wnętrze w znanym stylu
W kabinie dominują ład i porządek. Instrumenty zostały przejęte z innych modeli bawarskiej marki, co oznacza dobrą ergonomię, prostą obsługę i dużą liczbę rozwiązań. Jeżeli chodzi o materiały, to spodziewamy się takiego poziomu, jak w Serii 1.
Cyfrowe wskaźniki mają charakterystyczny dla BMW motyw. Tuż obok nich zagościł dotykowy ekran multimedialny zintegrowany z najnowszą odsłoną panelu iDrive. Doskonałe rozwiązanie. Niżej wygospodarowano przestrzeń na niezależnie obsługiwaną klimatyzację. Lista wyposażenia obejmie także oświetlenie nastrojowe, zróżnicowane dekory i wiele innych dodatków.
Pod względem przestronności trudno oczekiwać cudów. Z przodu będzie wygodnie każdemu, a z tyłu – temu, kto trafi na tolerancyjną osobę na przed sobą. Mimo rozstawu osi nie spodziewamy się luksusowych warunków w drugim rzędzie. Warty uwagi jest jednak bagażnik, którego pojemność sięga 390 litrów. Projektanci poprowadzili krawędź załadunku o 35 mm niżej. Użytkownik może również cieszyć się dzieloną kanapą w proporcjach 40:20:40.
BMW serii 2 G42 – silniki i dane techniczne
Nowa generacja bawarskiego coupe będzie początkowo występować w trzech konfiguracjach napędowych. Wśród nich znajdzie się dwulitrowy diesel. Oprócz niego gama obejmie podstawowego benzyniaka o tej samej pojemności oraz trzylitrowa, doładowana konstrukcja skrywająca największy potencjał. Tak wygląda lista dostępnych wersji:
- 220i Coupe (184 konie mechaniczne, 300 niutonometrów, 0-100: 7,5 sekundy, v-max: 236 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 litra)
- 220d Coupe (190 koni mechanicznych, 400 niutonometrów: 0-100: 6,9 sekundy, v-max: 237 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1 litra)
- M240i xDrive Coupe (374 konie mechaniczne, 500 niutonometrów, 0-100: 4,3 sekundy, v-max: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,8 litra)
Bazowe warianty są zintegrowane z napędem na tylną oś. Podejrzewamy, że największym zainteresowaniem będzie się cieszyć podstawowa jednostka benzynowa. Wszystkie silniki oferowane są standardowo z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Steptronic.
Diesel został uzupełniony elektrycznym wsparciem tworzącym układ miękkiej hybrydy. W przyszłym roku do gamy trafi odmiana 230i oferująca 245 koni mechanicznych.
Wsparcie technologii
BMW serii 2 G42 zostało oczywiście wyposażone w szereg rozwiązań wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród kluczowych systemów znajdziemy ostrzeganie przed kolizją czołową, informowanie o ograniczeniach prędkości, ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu, zderzeniem i ruchem poprzecznym, asystenta parkowania i aktywny tempomat.
Warto dodać, że układ jezdny został w dużym stopniu przejęty z BMW serii 4. Z przodu znajdują się przegubowe wahacze wleczone i kolumny resorujące, a tyłu – pięciowahaczowa oś. Standardem są aktywne amortyzatory, które optymalizują swoją pracę w zależności od rodzaju nawierzchni. Z kolei wśród opcji znalazł się sportowy układ jezdny M z twardszą charakterystyką zawieszenia i adaptacyjnym układem kierowniczym.