w

BMW serii 2 G42 (2022) oficjalnie. Wersja M i diesel w gamie

BMW serii 2 G42 (2022) oficjalnie. Wersja M i diesel w gamie

Po serii zapowiedzi i zdjęć szpiegowskich przyszedł czas na oficjalne zaprezentowanie nowego modelu bawarskiej marki

Oto BMW serii 2 G42 w pełnej okazałości. Nowe wcielenie kompaktowego coupe, które ma kontynuować sukces poprzednika. Czy rzeczywiście uda się powtórzyć tak duże zainteresowanie klientów? Czas pokaże.

BMW G42 design
Pas przedni zdobią klasyczne nerki, które przypadną do gustu konserwatywnym klientom

Konserwatywni fani z pewnością będą zadowoleni, że z przodu znajdują się nerki o klasycznym kształcie. Sąsiadują z nimi wąskie reflektory nawiązujące do tych sprzed lat. Skrywają oczywiście technologię full LED. Wspomniany grill ma natomiast aktywne przegrody, które manipulują strumieniem powietrza.

BMW serii 2 G42 tył
Z tyłu rzucają się w oczy niewielkie lampy, które nie zachodzą na klapę bagażnika

Z tyłu natomiast pojawiły się nowe lampy o prostym kształcie. Co ciekawe, elementy oświetlenia nie zachodzą klapę. Niżej wkomponowano zderzak z dyfuzorem i dwiema końcówkami układu wydechowego.

Warto dodać, że BMW serii 2 2022 ma 4537 milimetrów długości, 1838 milimetrów szerokości oraz 1390 milimetrów wysokości. Rozstaw osi sięga natomiast 2741 milimetrów – to o ponad 0,5 centymetra więcej, niż w aktualnie oferowanym wcieleniu.

Wnętrze w znanym stylu

W kabinie dominują ład i porządek. Instrumenty zostały przejęte z innych modeli bawarskiej marki, co oznacza dobrą ergonomię, prostą obsługę i dużą liczbę rozwiązań. Jeżeli chodzi o materiały, to spodziewamy się takiego poziomu, jak w Serii 1.

BMW serii 2 G42 wnętrze
Kokpit jest ergonomiczny i nowoczesny zarazem

Cyfrowe wskaźniki mają charakterystyczny dla BMW motyw. Tuż obok nich zagościł dotykowy ekran multimedialny zintegrowany z najnowszą odsłoną panelu iDrive. Doskonałe rozwiązanie. Niżej wygospodarowano przestrzeń na niezależnie obsługiwaną klimatyzację. Lista wyposażenia obejmie także oświetlenie nastrojowe, zróżnicowane dekory i wiele innych dodatków.

BMW serii 2 idrive
Multimedia zostały oparte na systemie iDrive najnowszej generacji

Pod względem przestronności trudno oczekiwać cudów. Z przodu będzie wygodnie każdemu, a z tyłu – temu, kto trafi na tolerancyjną osobę na przed sobą. Mimo rozstawu osi nie spodziewamy się luksusowych warunków w drugim rzędzie. Warty uwagi jest jednak bagażnik, którego pojemność sięga 390 litrów. Projektanci poprowadzili krawędź załadunku o 35 mm niżej. Użytkownik może również cieszyć się dzieloną kanapą w proporcjach 40:20:40.

BMW serii 2 G42 – silniki i dane techniczne

Nowa generacja bawarskiego coupe będzie początkowo występować w trzech konfiguracjach napędowych. Wśród nich znajdzie się dwulitrowy diesel. Oprócz niego gama obejmie podstawowego benzyniaka o tej samej pojemności oraz trzylitrowa, doładowana konstrukcja skrywająca największy potencjał. Tak wygląda lista dostępnych wersji:

  • 220i Coupe (184 konie mechaniczne, 300 niutonometrów, 0-100: 7,5 sekundy, v-max: 236 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,8 litra)
  • 220d Coupe (190 koni mechanicznych, 400 niutonometrów: 0-100: 6,9 sekundy, v-max: 237 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1 litra)
  • M240i xDrive Coupe (374 konie mechaniczne, 500 niutonometrów, 0-100: 4,3 sekundy, v-max: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,8 litra)

Bazowe warianty są zintegrowane z napędem na tylną oś. Podejrzewamy, że największym zainteresowaniem będzie się cieszyć podstawowa jednostka benzynowa. Wszystkie silniki oferowane są standardowo z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Steptronic.

BMW serii 2 G42 diesel
Dwulitrowy diesel oferuje 190 KM

Diesel został uzupełniony elektrycznym wsparciem tworzącym układ miękkiej hybrydy. W przyszłym roku do gamy trafi odmiana 230i oferująca 245 koni mechanicznych.

Wsparcie technologii

BMW serii 2 G42 zostało oczywiście wyposażone w szereg rozwiązań wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród kluczowych systemów znajdziemy ostrzeganie przed kolizją czołową, informowanie o ograniczeniach prędkości, ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu, zderzeniem i ruchem poprzecznym, asystenta parkowania i aktywny tempomat.

BMW M240i xDrive 2022
Topowa wersja, czyli M240i xDrive oferuje 374 KM

Warto dodać, że układ jezdny został w dużym stopniu przejęty z BMW serii 4. Z przodu znajdują się przegubowe wahacze wleczone i kolumny resorujące, a tyłu – pięciowahaczowa oś. Standardem są aktywne amortyzatory, które optymalizują swoją pracę w zależności od rodzaju nawierzchni. Z kolei wśród opcji znalazł się sportowy układ jezdny M z twardszą charakterystyką zawieszenia i adaptacyjnym układem kierowniczym.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kolizja przez kotka

“Kotek, zobacz”. Futrzak uciekł, kolizja została (wideo)

Prosto przez rondo i o włos od zderzenia

Cwaniaczek w starym coupe pojechał na rondzie prosto. Dobrze, że inny kierowca był czujny (wideo)