Nowa generacja niemieckiego minivana została oficjalnie ujawniona. Po siedmiu latach od debiutu modelu, przyszedł czas na zmianę warty.
BMW Serii 2 Active Tourer 2022 będzie rywalizowało o klientów z najnowszą Klasą B. Jak wygląda? Przypomina napompowaną Serię 1 i prezentuje się nowocześniej, niż poprzednik. W oczy rzuca się przede wszystkim dwuczęściowy grill, który wyraźnie urósł. Dobre wrażenie robią elementy oświetlenia, które nawiązują do najnowszego nurtu stylistycznego marki.
Sylwetka pozostała zbliżona, choć wydaje się nieco bardziej dynamiczna. To zasługa opadającej linii dachu, zwężających się przeszkleń bocznych i większej liczby przetłoczeń. Jak zdradzają zderzaki, będzie dostępna wersja wyposażeniowa M Sport, który zwiększa atrakcyjność. Nie zabraknie także odmiany Luxury Line. Summa summarum, jest naprawdę przyjemnie.
Minimalizm w kabinie
Wnętrze to swego rodzaju nowość. Motyw znany od lat został zaktualizowany. Forma jest podobna, ale efekt – nowocześniejszy. Uwagę zwracają dysze nawiewu – nie zostały rozmieszczone symetrycznie i każda z nich ma inny kształt. Ciekawostką są także dekory. Producent zastosował zarówno aluminium, jak i drewno.
Przed oczami użytkownika znajduje się kierownica z grubym wieńcem i zestaw wskaźników, który został oparty na ekranie o przekątnej 10,25 cala. Znany jest on z innych modeli BMW. W pewnym stopniu można go personalizować. Tuż obok zagościł natomiast nowy ekran multimedialny o wielkości 10,7 cala. Oferuje oczywiście Apple CarPlay i Android Auto. Uzupełnia go asystent osobisty i łączność 5G. Co ważne, jest też fizyczny panel sterowania, dlatego nie wszystko trzeba opierać na palcowaniu ekranu. Zabrakło jednak niezależnego panelu klimatyzacji.
W oczy rzuca się też głęboki tunel środkowy z półkami i schowkami. Ciekawostkę stylistyczną stanowi wiszący podłokietnik, który sąsiaduje m.in. z dźwignią automatu. Trzeba przyznać, że projektanci postarali się.
BMW Serii 2 Active Tourer 2022 oferuje także wiele przestrzeni i liczne rozwiązania praktyczne. Drugi rząd można przesuwać w zakresie 13 centymetrów. Z kolei bagażnik oferuje 470 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1455 litrów.
BMW Serii 2 Active Tourer 2022 – silniki
W gamie jednostek napędowych będą zarówno konstrukcje benzynowe, jak i wysokoprężne. Rolę podstawy w ofercie pełni 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik generujący dokładnie 136 koni mechanicznych i 170 niutonometrów. Umożliwia osiąganie 100 km/h w 9 sekund i rozpędzanie do 214 km/h.
Chętni na więcej wrażeń mogą postawić na tę samą jednostkę w mocniejszej konfiguracji (156 koni mechanicznych). Nie zabraknie także dwulitrowej konstrukcji oferującej 201 koni mechanicznych. Dla wielu najważniejszy będzie jednak dwulitrowy diesel oddający do dyspozycji 150 koni mechanicznych.
BMW Serii 2 Active Tourer 2022 – wersje silnikowe:
- 218i (1.5 R3, 136 koni mechanicznych, 170 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 9 sekund, v-max: 214 km/h)
- 220i (1.5 R3, 156 koni mechanicznych, 240 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 8,1 sekundy, v-max: 221 km/h)
- 223i (2.0 R4, 204 konie mechaniczne, 320 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 7 sekund, v-max: 241 km/h)
- 218d (2.0 R4, 150 koni mechanicznych, 360 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 8,8 sekundy, v-max: 220 km/h)
Wszystkie jednostki są zintegrowane z siedmiobiegowymi przekładniami automatycznymi. Dwie mocniejsze benzyny mają elektryczne wsparcie mogące dorzucić 19 koni mechanicznych „ekstra”. W niedalekiej przyszłości, najpewniej latem, do oferty dołączą hybrydy plug-in oparte ma 1,5-litrowym silniku benzynowym. Nie będą to byle jakie układy, o czym świadczy ich moc: 245 koni mechanicznych i 322 konie mechaniczne. W obu przypadkach będzie dostępny napęd na obie osie. Bateria o pojemności 14,9 kWh ma zapewniać do 80 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym