w

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 oficjalnie. Dane techniczne i zdjęcia

BMW Serii 2 Active Tourer 2022
BMW Serii 2 Active Tourer 2022 oficjalnie. Dane techniczne i zdjęcia

Nowa generacja niemieckiego minivana została oficjalnie ujawniona. Po siedmiu latach od debiutu modelu, przyszedł czas na zmianę warty.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 będzie rywalizowało o klientów z najnowszą Klasą B. Jak wygląda? Przypomina napompowaną Serię 1 i prezentuje się nowocześniej, niż poprzednik. W oczy rzuca się przede wszystkim dwuczęściowy grill, który wyraźnie urósł. Dobre wrażenie robią elementy oświetlenia, które nawiązują do najnowszego nurtu stylistycznego marki.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 rear
Samochód wygląda zgrabnie. Korzysta z nowego nurtu stylistycznego bawarskiej marki

Sylwetka pozostała zbliżona, choć wydaje się nieco bardziej dynamiczna. To zasługa opadającej linii dachu, zwężających się przeszkleń bocznych i większej liczby przetłoczeń. Jak zdradzają zderzaki, będzie dostępna wersja wyposażeniowa M Sport, który zwiększa atrakcyjność. Nie zabraknie także odmiany Luxury Line. Summa summarum, jest naprawdę przyjemnie.

Minimalizm w kabinie

Wnętrze to swego rodzaju nowość. Motyw znany od lat został zaktualizowany. Forma jest podobna, ale efekt – nowocześniejszy. Uwagę zwracają dysze nawiewu – nie zostały rozmieszczone symetrycznie i każda z nich ma inny kształt. Ciekawostką są także dekory. Producent zastosował zarówno aluminium, jak i drewno.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 wnętrze
Zupełnie nowy kokpit wygląda bardzo ciekawie i jest praktyczny

Przed oczami użytkownika znajduje się kierownica z grubym wieńcem i zestaw wskaźników, który został oparty na ekranie o przekątnej 10,25 cala. Znany jest on z innych modeli BMW. W pewnym stopniu można go personalizować. Tuż obok zagościł natomiast nowy ekran multimedialny o wielkości 10,7 cala. Oferuje oczywiście Apple CarPlay i Android Auto. Uzupełnia go asystent osobisty i łączność 5G. Co ważne, jest też fizyczny panel sterowania, dlatego nie wszystko trzeba opierać na palcowaniu ekranu. Zabrakło jednak niezależnego panelu klimatyzacji.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 fotele
Takie fotele to część wyposażenia M Sport

W oczy rzuca się też głęboki tunel środkowy z półkami i schowkami. Ciekawostkę stylistyczną stanowi wiszący podłokietnik, który sąsiaduje m.in. z dźwignią automatu. Trzeba przyznać, że projektanci postarali się.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 bagażnik
Podstawowa pojemność bagażnika to 470 litrów

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 oferuje także wiele przestrzeni i liczne rozwiązania praktyczne. Drugi rząd można przesuwać w zakresie 13 centymetrów. Z kolei bagażnik oferuje 470 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1455 litrów.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 – silniki

W gamie jednostek napędowych będą zarówno konstrukcje benzynowe, jak i wysokoprężne. Rolę podstawy w ofercie pełni 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik generujący dokładnie 136 koni mechanicznych i 170 niutonometrów. Umożliwia osiąganie 100 km/h w 9 sekund i rozpędzanie do 214 km/h.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 Hybrid plug-in
Hybrydy plug-in będą oferować do 80 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym

Chętni na więcej wrażeń mogą postawić na tę samą jednostkę w mocniejszej konfiguracji (156 koni mechanicznych). Nie zabraknie także dwulitrowej konstrukcji oferującej 201 koni mechanicznych. Dla wielu najważniejszy będzie jednak dwulitrowy diesel oddający do dyspozycji 150 koni mechanicznych.

BMW Serii 2 Active Tourer 2022 – wersje silnikowe:

  • 218i (1.5 R3, 136 koni mechanicznych, 170 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 9 sekund, v-max: 214 km/h)
  • 220i (1.5 R3, 156 koni mechanicznych, 240 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 8,1 sekundy, v-max: 221 km/h)
  • 223i (2.0 R4, 204 konie mechaniczne, 320 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 7 sekund, v-max: 241 km/h)
  • 218d (2.0 R4, 150 koni mechanicznych, 360 niutonometrów, automat, 0-100 km/h: 8,8 sekundy, v-max: 220 km/h)

Wszystkie jednostki są zintegrowane z siedmiobiegowymi przekładniami automatycznymi. Dwie mocniejsze benzyny mają elektryczne wsparcie mogące dorzucić 19 koni mechanicznych „ekstra”. W niedalekiej przyszłości, najpewniej latem, do oferty dołączą hybrydy plug-in oparte ma 1,5-litrowym silniku benzynowym. Nie będą to byle jakie układy, o czym świadczy ich moc: 245 koni mechanicznych i 322 konie mechaniczne. W obu przypadkach będzie dostępny napęd na obie osie. Bateria o pojemności 14,9 kWh ma zapewniać do 80 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nagłe hamowanie na ciemnej drodze

Nagle zatrzymał się na nieoświetlonej drodze. Niewiele brakowało do tragedii (wideo)

Agresywny kierowca Scenica

On ma pierwszeństwo, bo parkuje. Czego nie rozumiesz? (wideo)