w

Volvo EX30 Sport Edition. Fajne, ale szkoda, że nie jest spalinowe

Volvo EX30 Sport Edition
Volvo EX30 Sport Edition. Fajne, ale szkoda, że nie jest spalinowe

Nowy model szwedzkiej marki doczekał się bardzo ciekawego pakietu stylistycznego, który może zainteresować fanów personalizacji nadwozia.

Oto Volvo EX30 Sport Edition. Zanim jednak o tej konfiguracji, warto wspomnieć o samym modelu, bo nie jest jeszcze rozpoznawalny na polskich drogach. Choć wygląda na duże auto, jest to tak naprawdę przedstawiciel segmentu B.

Jego rywalem może być więc DS 3 E-Tense. Potwierdzają to wymiary. Nowość ma 4234 milimetry długości, 1836 milimetrów szerokości i 1550 milimetrów wysokości. Z kolei rozstaw osi sięga 2650 milimetrów. Mimo tego, masa własna przekracza 1800 kilogramów, co oczywiście jest spowodowane ciężkimi bateriami.

Volvo EX30 Sport Edition

Co ciekawe, w tworzeniu projektu uczestniczył Niels Van Roij, współwłaściciel Everlast. Elektryczny SUV został ozdobiony białym lakierem, którego uzupełniają czarne i pomarańczowe wstawki. W oczy rzucają się zmodyfikowane zderzaki i nakładki progowe.

Volvo EX30 Sport Edition
Volvo EX30 Sport Edition

Oprócz tego zastosowano obniżone zawieszenie oraz 21-calowe koła, które zostały poprzedzone dystansami. Dzięki tym zabiegom, Volvo EX30 wygląda, jak przyklejone do drogi. Ile trzeba zapłacić za pakiet? Jak wynika z informacji na oficjalnej stronie Everlast, cena wynosi 9540 euro. Należy zaznaczyć, że klient może nabyć same felgi, które są sprzedawane za 795-895 euro (w zależności od rozmiaru).

>Chińskie Volvo? Na EX30 już tak nie powiesz

Warto przypomnieć o gamie prezentowanego modelu. Volvo EX30 jest dostępne w konfiguracji z jednym silnikiem o mocy 268 koni mechanicznych. Taka jednostka napędza koła tylne, co w przypadku SUV-ów jest raczej rzadkością.

Volvo EX30 Sport Edition
Volvo EX30 Sport Edition

Znacznie mocniejszą alternatywą jest wariant dwusilnikowy, który ma aż 422 konie mechaniczne i napęd na obie osie. Taki potencjał pozwala przyspieszać do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy. Pocisk na czterech kołach!

Jeżeli chodzi o akumulator, to jego pojemność sięga 69 kWh. Zgodnie z normami WLTP, EX30 potrafi pokonać 460 kilometrów w cyklu mieszanym. Można więc założyć, że normalna jazda bez wyrzeczeń pozwoli przejechać mniej więcej 350 kilometrów. Wiele zależy jednak od warunków, temperatury i prędkości. Auta elektryczne zużywają mniej energii w mieście, niż na trasie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suzuki Jimny Renault 5 Turbo style

Rajdowe legendy w terenowym wydaniu. Jimny to idealna baza!

BMW XM Larte Design

BMW XM Larte Design. Jakby seria nie była wystarczająco kontrowersyjna