w

BMW XM Larte Design. Jakby seria nie była wystarczająco kontrowersyjna

BMW XM Larte Design
BMW XM Larte Design. Jakby seria nie była wystarczająco kontrowersyjna

SUV-y cieszą się ogromnym zainteresowaniem – bez względu na stylistykę, wielkość, silnik i cenę. Ten model jest tego znakomitym przykładem.

Trzeba na niego przeznaczyć horrendalną kwotę, a nie oferuje nic, czego nie można byłoby dostać taniej w tej samej marce. Tak, flagowy samochód „dla aktywnych” z bawarskim znaczkiem to esencja dzisiejszych czasów. Czy potrzebny mu tuning? No cóż, to już kwestia indywidualnych preferencji. Zwolennicy personalizacji mogą docenić ten projekt. Oto BMW XM Larte Design.

Możemy krytykować ten samochód na wszystkie sposoby, a słupki sprzedaży i tak będą rosły. Fakt, nurt designu tego producenta jest coraz wyraźniej ukierunkowany w stronę azjatyckiego klienta, ale to nie zmienia faktu, że w Europie też nie ma problemu z popytem. Przykładem jest nie tylko prezentowany model, ale też Seria 7 czy M3.

BMW XM Larte Design

Przejdźmy jednak do bohatera tego materiału. Znany tuner postanowił na pakiet, który tak naprawdę niewiele zmienia pod kątem stylistycznym. Zastosowano tu sporą liczbę nowych motywów, ale wszystkie wpisują się w pierwotny charakter karoserii. Jest to spowodowane ogólną koncepcją samochodu, która już w oryginale wygląda, jak zmodyfikowana.

BMW XM Larte Design
BMW XM Larte Design

Matowy lakier został uzupełniony czerwonymi i lśniąco-szarymi wstawkami. Istotne są tu dokładki do zderzaków i nakładki progowe. Uwagę zwracają także felgi o wzorze przypominającym marsjańskie łaziki.

>BMW nie rezygnuje z silników spalinowych. I bardzo dobrze

XM Larte Design to oczywiście przepych, co jeszcze wyraźniej uwydatnia tylna część karoserii. Dwa spojlery i dodatkowe listwy LED w dyfuzorze to nie są elementy, które przekonają zwolennika minimalizmu i elegancji.

BMW XM Larte Design
BMW XM Larte Design

Jeżeli chodzi o układ napędowy, to pozostał nietknięty. Sercem jest V8 o pojemności 4,4 litra, które zostało wsparte przez „elektryczność. Moc systemowa hybrydy to 748 koni mechanicznych. Taka wartość umożliwia osiąganie setki w 3,8 sekundy.

Choć ten „mocno wschodni” styl budzi kontrowersje, na pewno znajdzie swoich zwolenników. Część nabywców BMW bardzo lubi tuning, dlatego można założyć, że zainteresowanie pakietem Larte Design będzie godne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volvo EX30 Sport Edition

Volvo EX30 Sport Edition. Fajne, ale szkoda, że nie jest spalinowe

Aito M9

Ten SUV z Chin jest większy, mocniejszy i dwukrotnie tańszy od BMW X7