w

Oto nowy Ford Equator Sport. Pewnie go nie znasz

Ford Equator Sport
Oto nowy Ford Equator Sport. Pewnie go nie znasz

Niektóre modele amerykańskiej marki wydają się egzotyczne z perspektywy europejskiego klienta. I tak też jest w tym przypadku. Oto odświeżony SUV, który plasuje się w segmencie C.

Nowy Ford Equator Sport to zaktualizowana konstrukcja dobrze znanej konstrukcji na rynku azjatyckim. Producent nie zdecydował się jeszcze na zaprezentowanie wersji po liftingu, ale Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych zrobiło to za niego – jak to zwykle bywa w tym ciekawym kraju.

Stylistyka jest naprawdę ciekawa. Reflektory o kształcie bumerangów sąsiadują z grillem o ciekawej fakturze. Poniżej wkomponowano zgrabny zderzak. Tył jest znacznie bardziej konserwatywny. Tworzą go wąskie lampy zachodzące na klapę bagażnika i szeroka klapa pozbawiona jakichkolwiek charakterystycznych motywów.

Nowy Ford Equator Sport
Nowy Ford Equator Sport

Z kolei profil ujawni plastikowe nakładki, które chronią dolne partie nadwozia. Widać także zwężające się przeszklenia i lekko opadającą linię dachu, ale dokładnie tak samo było w wersji sprzed modernizacji. Nowy Ford Equator Sport ma 4685 milimetrów długości, co wpisuje go do klasy kompaktów.

Nowy Ford Equator Sport PHEV

Amerykański SUV będzie dostępny z bazowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra, który wytwarza 168 koni mechanicznych i 260 niutonometrów. W specyfikacji technicznej chińskiego ministerstwa nie ma żadnych informacji na temat dwulitrowego benzyniaka, który był do tej pory oferowany. Można więc założyć, że zostanie wycofany.

Kluczową nowością jest nowy układ hybrydowy typu plug-in. Jego fundamentem jest ta sama 1,5-litrowa jednostka, tyle że o mocy 150 koni mechanicznych. Uzupełnia ją motor elektryczny wytwarzający 81 koni mechanicznych.

>Ford zmienia plany. Nawet za 10 lat auta elektryczne nie muszą być jedynymi w ofercie

Potencjał systemowy tego układu to dokładnie 215 koni mechanicznych. Osiągi nie zostały ujawnione, podobnie jak napęd. Podejrzewamy, że będzie na koła przednie. Uzupełnieniem konstrukcji jest akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy. Za jego dostarczanie będzie odpowiadać firma CATL.

Nowy Equator Sport powinien zostać oficjalnie zaprezentowany latem, czyli w ciągu najbliższych miesięcy. Nieco później, pod koniec roku, nastąpi jego debiut rynkowy. Bliżej tego terminu zostaną ujawnione ceny na rynku chińskim. Czy odświeżony SUV ma szanse na debiut w Europie? Szanse są niewielkie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najfajniejszy Peugeot 309

Najfajniejszy Peugeot 309 na rynku. Jego moc potrafi zawstydzić

Abarth 208 A Spyder

Znasz ten model? Jeśli tak, to należysz do nielicznych