w

Volvo EX30 na grafikach patentowych. Karty odkryte przed debiutem!

Volvo EX30
Volvo EX30 na grafikach patentowych. Karty odkryte przed debiutem!

Szwedzki producent stopniowo rozwija swoją elektryczną gamę modelową. Już niebawem dołączy do niej nowy, kompaktowy SUV.

Zanim jednak nastąpi oficjalna premiera modelu (przewidziana na 7 czerwca), możemy zobaczyć jego sylwetkę na grafikach patentowych, które wyciekły do sieci. Tak wygląda Volvo EX30 w pełnej okazałości. Raczej nie ma mowy o jakimkolwiek zaskoczeniu.

Samochód wykorzystuje najnowszy nurt designu, który jest ewolucją tego poprzedniego. Dzięki temu zachowano tożsamość stylistyczną marki przy jednoczesnym unowocześnieniu całości. Efekt jest jak najbardziej zadowalający.

Volvo EX30 – takie będzie

Front zdobią nowe reflektory, które mają kształt przypominający rakietę. Nie wiemy, czy to skojarzenie jest poprawne politycznie, ale to pierwsze, co nam wpadło do głowy. Zderzak został pozbawiony grilla, co w aucie na prąd nie jest żadnym zaskoczeniem. Wloty powietrza zostały umieszczone stosunkowo nisko.

Volvo EX30
Auto korzysta z najnowszego nurtu stylistycznego szwedzkiej marki

Profil ujawnia natomiast wyraźne przetłoczenie drzwi i błotników oraz stosunkowo wąskie przeszklenia. Linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi i jest zwieńczona szerokim słupkiem C. Tylna część karoserii to mocno pochylona szyba, spory spojler i lampy tworzące swego rodzaju ramkę świetlną, która biegnie przez klapę bagażnika.

>Polestar 4 oficjalnie. Najszybszy w gamie, ale bez tylnej szyby

Summa summarum, projekt zapowiada się bardzo przyzwoicie – elegancko i nowocześnie zarazem. Projektantom nie jest oczywiście łatwo stworzyć coś, co będzie odseparowane stylistycznie zarówno od spalinowych modeli, jak i gamy modelowej Polestar, która także jest elektryczna.

Volvo EX30
Z tyłu dominuje motyw świetlny tworzący ciekawą ramkę

Jeżeli chodzi o wnętrze, to wciąż owiane jest tajemnicą. Niemniej jednak należy spodziewać się minimalistycznej formy, która zostanie oparta na dwóch ekranach (cyfrowe wskaźniki i wyświetlacz multimedialny) obejmujących większość funkcji pojazdu. Kabina powinna oferować pięciomiejscową konfigurację.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że auto bazuje na architekturze SEA, za którą odpowiada koncern Geely. Jeżeli to prawda, z tej samej płyty korzysta Smart #1. Układy napędowe nie zostały ujawnione, ale podejrzewamy, że dostępne będą wersje jedno- i dwusilnikowe. Moc nie powinna przekraczać tej oferowanej w Polestarach, by nie dochodziło do rynkowego kanibalizmu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Potrącenie pieszych w Ciechanowie

Potrącenie pieszych w Ciechanowie. Kierowca z zakazem prowadzenia i narkotykami w kieszeni, auto bez przeglądu

Mercedes-AMG EQS tuning

Mercedes-AMG EQS Brabus. Plusem jest aerodynamika