w

Volkswagen Polo Sedan Cabrio. Uwaga, to nie błąd

Volkswagen Virtus Cabrio
Volkswagen Polo Sedan Cabrio. Uwaga, to nie błąd

Niektóre projekty samochodowe potrafią szokować. Wzbudzają jeszcze większe zainteresowanie, gdy tworzy je sam producent. I właśnie tak jest w tym przypadku.

Czy Volkswagen Polo Sedan Cabrio istnieje naprawdę? A i owszem, choć trzeba zaznaczyć, że nazwa jest umowna. Niemniej jednak, gdyby został stworzony z myślą o rynku europejskim, to z pewnością mógłby ją dumnie nosić na klapie bagażnika.

Przejdźmy jednak do rzeczy. Za wykonanie i wymyślenie tego nietypowego odpowiada brazylijski oddział Volkswagena. Bazą okazał się model Virtus. Cóż to takiego? Jak już wspomnieliśmy, najprościej stwierdzić, że to Polo w wersji sedan. Ma tę samą płytę podłogową, bardzo podobne wnętrze i dodany „kuper”.

Volkswagen Polo Sedan Cabrio
Volkswagen Virtus Cabrio

Zanim jednak skupimy się na tym konkretnym projekcie, warto wspomnieć o innym nietypowym modelu z otwartym nadwoziem. Jest nim T-Roc Cabrio, który doczekał się seryjnej produkcji. Co ciekawe, stał się prawdziwym hitem w Hiszpanii.

Niestety, producent z Wolfsburga nigdy nie zdecydował się na dołączenie tego modelu do polskiej oferty produktowej. A szkoda, bo połączenie crossovera i kabrioletu wydaje się intrygującą propozycją.

Volkswagen Polo Sedan Cabrio

Samochód powstał w sześć tygodni, co wydaje się wręcz absurdalnie krótkim okresem projektowo-wykonawczym. Gdzie szukać inspiracji? W rządzie. Auto zostało stworzone specjalnie z okazji wizyty prezydenta Brazylii w fabryce Volkswagena.

>Volkswagen Golf R 2025 nadjechał. Póki co w kamuflażu

Nadwozie zostało poważnie zmodyfikowane, czego efektem jest usunięcie dachu. Ciekawostką jest pozostawienie tylnych drzwi. Dzięki temu dostanie się do drugiego rzędu nie stanowi takiego problemu, jak w typowym kabriolecie.

Volkswagen Polo Sedan Cabrio
Volkswagen Virtus Cabrio

Volkswagen Polo Sedan Cabrio zapewnia wygodną podróż kierowcy i trzem pasażerom. Jego nadwozie zostało wzmocnione specjalną, poprzeczną belką, która zapewnia również odpowiednią sztywność. Może być także uchwytem, jeśli polityk uzna, że warto wstać i przywitać się z tłumem.

Co ciekawe, to już piąty pojazd Volkswagena, który został stworzony z myślą o wizytach prezydenckich. Wcześniejsze projekty były oparte także na Beetle’u i Foxie. Można więc przypuszczać, że tradycja będzie kontynuowana.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Miasto najdroższego parkowania

To miasto najdroższego parkowania. Prawie 1000 złotych za 6 godzin!

Skoda Octavia RS 2024

Skoda Octavia RS 2024 blisko debiutu. Będzie miłosna premiera