w

Volkswagen Golf R 2025 nadjechał. Póki co w kamuflażu

Volkswagen Golf R 2025
Volkswagen Golf R 2025 nadjechał. Póki co w kamuflażu

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy zaktualizowaną wersję kompaktowego modelu z Wolfsburga. Producent celowo zostawił najlepsze na koniec.

Mówiąc wprost, Volkswagen Golf R 2025 zadebiutuje nieco później, choć nie będzie trzeba długo czekać. W sieci pojawiła się właśnie oficjalna zapowiedź, która została okraszona licznymi zdjęciami. Ujawniają one samochód w kamuflażu.

Okleina została obficie zastosowana, co ogranicza możliwości poznawcze, ale i tak widać sporą liczbę szczegółów odróżniających tę konfigurację od pozostałych. Widać także zmiany względem modelu sprzed liftingu.

Volkswagen Golf R 2025 – bez rewolucji

Wzorem pozostałych wersji po aktualizacji, pojawił się centralny czujnik umieszczony w zderzaku. Są tu także nowe reflektory, listwy świetlne w grillu i inne wypełnienia tylnych lamp – oczywiście w technologii LED.

Nie zabrakło również tych elementów, które są zarezerwowane tylko dla topowego wariantu. Są to przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, oznaczenia, dedykowane felgi, dyfuzor i cztery końcówki układu wydechowego.

Volkswagen Golf R 2025
Volkswagen Golf R 2025

Na zdjęciach widać także wyraźnie poszerzone błotniki, które w kamuflażu mogłyby zwiastować także odmianę Alltrack. Jako że to Volkswagen Golf R 2025, będą na pewno polakierowane, by nie zaburzać charakteru auta.

Jeżeli chodzi o wymiary, to trudno spodziewać się jakichś istotnych różnic. Być może któryś ze zderzaków wystaje o centymetr dalej, ale to szczegół. Nie można wykluczyć także bardziej obniżonego zawieszenia, niż w poprzedniku.

Sprawdzony napęd

Sercem niemieckiego samochodu była dotychczas dwulitrowa, doładowana jednostka TSI, która generuje standardowo 315 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Producent nie wspomniał o żadnych zmianach w tym zakresie, dlatego należy spodziewać się kontynuacji.

>Volkswagen Golf 8.5, czyli kompakt po liftingu. Diesel utrzymał się w ofercie

Przenoszeniem mocy na obie osie zajmie się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Volkswagen Golf R będzie przyspieszał do setki w około 4,5 sekundy i rozwijał 250 km/h prędkości maksymalnej.

Co istotne, sportowa konfiguracja będzie wciąż oferowana w wersji Variant, czyli kombi. Przedstawiciele niemieckiej marki ujawnili, że oficjalna premiera odświeżonej wersji Golfa R nastąpił latem tego roku – dokładna data nie została jednak ujawniona. Plotki głoszą, że będzie to lipiec.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jeremy Clarkson

Clarkson mocno o aucie elektrycznym: „Nie różni się niczym od…”

Mercedes EQC

Większe opłaty za SUV-a? UE rozważa „kary” za rozmiar auta