Amerykański producent nie ma ostatnio „dobrej prasy”, co oczywiście wiąże się z informacją na temat licznych zwolnień. Kryzys w branży motoryzacyjnej dotyka wielu potentatów.
Elon Musk jednak nie składa broni, bo wciąż ma jeden z najmocniejszych koncernów specjalizujących się w tworzeniu aut elektrycznych. Tesla Model 3 Performance 2024 jest jego kolejnym ważnym reprezentantem.
To oczywiście topowa wersja zaktualizowanego, popularnego samochodu z napędem akumulatorowym. Jaką moc oferuje? Czy ma dobrą dynamikę? Na te pytanie odpowiemy w następnych akapitach.
Zacznijmy jednak od zmian wizualnych. Nie są rewolucyjne, ale fani marki na pewno je dostrzegą. Wśród nich znajdziemy nowy dyfuzor z włókna węglowego i lekko przeprojektowany front, który został dostosowany do wydajnej aerodynamiki pojazdu.
>Wygląda jak nowy Polonez Truck, ale to Tesla dla budowlańców. Przydałaby się do różnych zadań
W kabinie też można dostrzec pewne wyróżniki. Należą do nich dekory z włókna węglowego. Oprócz tego, są tu fotele z głębokim wyprofilowaniem i dodatkowym wzmocnieniem. Co ciekawe, dysponują funkcją wentylacji.
Tesla Model 3 Performance 2024 – dane techniczne
Amerykański producent zdecydował się na aktualizację układu napędowego. Model 3 Performance 2025 posiada jednostkę czwartej generacji, która ma poprawioną mocy ciągłej o 22 procent i szczytowej o 32 procent. Natomiast moment obrotowy wzrósł o 16 procent.
Czas przejść do tych większych liczb. Pod prawą stopą użytkownika czeka 510 koni mechanicznych i 740 niutonometrów. Efektem tego jest naprawdę świetne przyspieszenie. Topowy Model 3 rozwija setkę w zaledwie 2,9 sekundy, co oznacza tempo godne topowych Lamborghini i Ferrari. A mówimy przecież o zwykłym samochodzie z pięciodrzwiowym, stosunkowo wysokim nadwoziem.
I to jest właśnie najbardziej imponujące we flagowych Teslach. Szkoda tylko, że towarzyszy temu nijaki styl, przeciętne wykonanie i przesadnie minimalistyczne wnętrze, które zdradza budżetowy charakter.
Inżynierowie postanowili za to poprawić właściwości jezdne. Model 3 Performance ma teraz adaptacyjne amortyzatory. Oprócz tego, selektor trybów jazdy obejmuje Track Mode V3, czyli wariant torowy, który wpływa zarówno na zawieszenie, jak i układ napędowy. Na tym nie koniec. Udoskonalono także hamulce, które mają teraz większą wydajność.