w

Ten elektryczny kompakt może namieszać. Kosztuje w Polsce 125 tysięcy złotych

Elektryczny kompakt za 125 tysięcy złotych
Ten elektryczny kompakt może namieszać. Kosztuje w Polsce 125 tysięcy złotych

Samochody na baterie zyskują na popularności – czy tego chcemy, czy też nie. Ekologiczne lobby i zmieniające się pod tym kątem prawo jasno sugeruje, w którą stronę zmierza przemysł motoryzacyjny.

Niestety, większość modeli z takimi układami napędowymi kosztuje bardzo dużo. Na szczęście pojawiają się już pewne wyjątki, czego przykładem jest ten elektryczny kompakt, który właśnie zadebiutował na polskim rynku.

Co ciekawe, oferuje go marka, która ma już niemal 100 lat (została założona w 1924 roku). Jej historia nie była usłana różami, ale dziś łapie drugi oddech dzięki wsparciu azjatyckiego inwestora. Warto podkreślić, że w Polsce oferuje ona trzy modele, a do 2025 roku ma pojawić się aż dziesięć kolejnych. Biorąc pod uwagę rozsądnie skalkulowane ceny, to może się udać.

Elektryczny kompakt za 125 tysięcy złotych

W tej cenie trudno dostać nieźle wyposażone auto tej klasy – nawet z napędem spalinowym. Postępująca inflacja i koszty produkcji nie pomagają. MG4, o którym właśnie mowa, udowadnia jednak, że można stworzyć ciekawą alternatywę dla znanych graczy.

I tu na chwilę zatrzymajmy się przy wspomnianym inwestorze. MG znajduje się aktualnie pod skrzydłami SAIC Motor. To chiński, dobrze znany koncern. Niektórzy od razu mogą zacząć kręcić nosami, ale fakty są takie, że samochody z Dalekiego Wschodu już doścignęły te europejskie. Rewolucja napędowa była dla nich, jak wiatr w żagle. Firma z brytyjskimi korzeniami może więc tylko skorzystać na takim współpracy – budując to samo za mniejsze pieniądze.

MG4 2023

A teraz przejdźmy do MG4. To typowy hatchback o przyzwoitej stylistyce. Nie budzi może ogromnych emocji, ale też trudno mówić o rozczarowaniu. Ot, kolejny elektryczny kompakt. Wymiary? Ma 4287 milimetrów długości, 1836 milimetrów szerokości, 1504 milimetry wysokości i 2705 milimetrów rozstawu osi.

Mimo że zastosowano w nim elektryczny układ napędowy oparty na baterii, jego masa własna nie przekracza 1665 kilogramów. To rozsądna wartość, tym bardziej że większość aut na prąd cierpi na bardzo dużą nadwagę.

MG4 2023 - wnętrze
MG4 2023

Co oferuje elektryczny kompakt za 125 tysięcy złotych? Dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 168 koni mechanicznych (250 niutonometrów), który jest zintegrowany z akumulatorem o pojemności 51 kWh. Taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w 7,7 sekundy i rozpędzać się do 160 km/h. Napęd? RWD. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 351 kilometrów. Niestety, w podstawie brakuje pompy ciepła.

Na stronach polskich dealerów pojawiła się już oficjalna broszura tego modelu. Możemy więc poznać bazowe wyposażenie prezentowanego samochodu. Wbrew pozorom, nie jest ubogie.

>Brytyjska marka już w Polsce. Trzy modele w ofercie

Wersja Standard, czyli ta podstawowa obejmuje m.in.: automatyczny hamulec postojowy, mocowania ISOFIX w drugim rzędzie, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, tempomat adaptacyjny, automatyczny system hamowania awaryjnego, inteligentne światła drogowe, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu, reflektory LED, czujniki parkowania z tyłu, automatyczną klimatyzację, 7-calowy ekran multimedialny, Bluetooth, 4 głośniki oraz otwieranie bez kluczyka.

Auto można oczywiście doposażyć, dlatego chętni na więcej nie będą pozbawieni wyboru. Wszelkie szczegóły można znaleźć na oficjalnych stronach dealerów MG w Polsce, którzy znajdują się aktualnie w Warszawie (trzy salony) i Nadarzynie (jeden salon). Wkrótce dołączą do nich kolejne lokalizacje.

Pozostałe wersje silnikowe

Warto podkreślić, że MG4 występuje także w innych konfiguracjach napędowych. Wersja z silnikiem oferującym 201 koni mechanicznych i 350 niutonometrów dysponuje akumulatorem o pojemności 64 kWh. Potencjał również trafia na oś tylną. W takiej konfiguracji można osiągać setkę w 7,9 sekundy, rozpędzać się do 160 km/h i pokonywać 450 kilometrów na jednym ładowaniu.

Kolejna propozycja to wariant z najdłuższym zasięgiem (Luxury-Long-Range). Dzięki baterii o pojemności 77 kWh, MG4 jest w stanie pokonać 520 kilometrów na jednym ładowaniu. Osiągi? całkiem niezłe, bo jednostka elektryczna jest wzmocniona do 242 koni mechanicznych i 350 niutonometrów. Auto przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i rozpędza się do 180 km/h.

Elektryczny kompakt za 125 tysięcy złotych
MG4 2023

Na szczycie oferty znajduje się natomiast odmiana XPOWER. To dwusilnikowa wersja z napędem na obie osie i baterią o pojemności 64 kWh. MG4 XPOWER rozwija 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i rozpędza się do 200 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi natomiast 385 kilometrów. Co ciekawe, ta imponująca wersja kosztuje 169 900 złotych.

Należy w tym miejscu dodać, że wspomniane dane dotyczące przebytych dystansów są zgodne z normami WLTP. Jeżeli chodzi o ładowanie, to jego maksymalna siła wynosi od 117 do 144 kW – w zależności od wersji. Czas uzupełniania akumulatorów od 10 do 80 procent waha się od 26 do 40 minut.

Jak widać, elektryczny kompakt za 125 tysięcy złotych nie musi być ani słaby, ani ubogo wyposażony. MG4 może okazać się naprawdę ciekawą alternatywą dla dotychczasowych propozycji w segmencie C.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tuning BMW Serii 5 G60

Tuning BMW Serii 5 G60. Inspiracja dla fanów modyfikacji

Volkswagen Golf z Polski

Sensacja! Volkswagen Golf będzie produkowany w Polsce