w

Mercedes-AMG GT 43 w polskiej ofercie. Tylny napęd i 421 KM pod maską

Mercedes-AMG GT 43
Mercedes-AMG GT 43 w polskiej ofercie. Tylny napęd i 421 KM pod maską

Polski oddział Mercedesa uzupełnił ofertę swojego najnowszego, flagowego coupe. Klienci mają możliwość wyboru bazowej wersji z niewielkim, ale mocnym silnikiem.

Mercedes-AMG GT 43 został oficjalnie przedstawiony dwa miesiące temu. To oznacza, że producent bardzo szybko wprowadza swoje kolejne propozycje. I to oczywiście dobra wiadomość dla klientów, którzy nie chcą długo czekać na swoje konfiguracje.

Stylistyka bazowej wersji nie odbiega od tych pozostałych. To oznacza, że samochód wygląda charakternie i dynamicznie. Największą uwagę przyciągają proporcje. Długa maska i krótki, zaokrąglony tył przywodzą na myśl takie tuzy, jak SLS i Gullwing.

Mercedes-AMG GT 43
Mercedes-AMG GT 43

Niektórych z pewnością zaskoczy, że prezentowana wersja posiada dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy rodem z Klasy A –  w topowej wersji, rzecz jasna. Trudno mówić o prestiżu w kontekście czterech cylindrów, ale zastosowanie tej konstrukcji ma swoje zalety.

GT 43 oddaje do dyspozycji 421 koni mechanicznych, co jest potężną wartością. W układzie zastosowano instalację 48-woltową, która zwiększa potencjał o dodatkowe 14 koni mechanicznych. Za przenoszenie mocy odpowiada dziewięciobiegowy automat z mokrym sprzęgłem.

>Mercedes-AMG GT 63 S E Performance w polskiej ofercie. Milion nie wystarczy

Oprócz pokaźnej mocy, cieszyć mogą ograniczona masa własna (dwulitrowy silnik jest znacznie lżejszy od V8), a także napęd na tylną oś, który występuje tylko i wyłącznie w tej wersji. W odpowiednich rękach może więc dawać jeszcze więcej frajdy, niż cięższe i mocniejsze odmiany. Osiągi? Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 km/h.

Wiele zależy oczywiście od oczekiwań użytkownika. Jeśli liczy się styl, to bazowa wersja z pewnością wystarczy. Klienci Mercedesa lubią jednak doposażać swoje auta „pod korek”, dlatego może okazać się, że ośmiocylindrowa jednostka będzie bardziej popularna, mimo wyższej ceny.

Mercedes-AMG GT 43 – cena w Polsce

Czas przejść do cennika. Ile kosztuje prezentowany model w podstawowej konfiguracji? Dokładnie 602 800 złotych. To o 268 000 złotych mniej, niż wariant „GT 55 4MATIC” oferujący V8, napęd na obie osie i 476 koni mechanicznych.

Różnica jest więc kolosalna, co może przekonać część potencjalnych nabywców. Warto podkreślić, że Mercedes-AMG GT 43 posiada seryjnie ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy i 19-calowe obręcze.

Mercedes-AMG GT 43
Mercedes-AMG GT 43

Wyposażenie auta jest oczywiście bogate. Użytkownik ma do dyspozycji: dostęp bez kluczyka, elektrycznie sterowaną, bezdotykową pokrywę bagażnika, sportowe fotele AMG, kamerę cofania, duży ekran multimedialny oparty na systemie MBUX, automatyczną klimatyzację THERMOTRONIC oraz system PRE-SAFE.

Producent oferuje szereg dodatków. Za proces ekskluzywnej indywidualizacji odpowiada program MANUFAKTUR. Uwagę zwracają także liczne opcje dostępne w konfiguratorze. Wśród nich znajdują się m.in.: pakiet AMG Dynamic Plus (23 313 złotych), podgrzewana kierownica (1497 złotych), pakiet AMG Night (5469 złotych), dach panoramiczny (5181 złotych) czy zestaw audio firmy Burmester (7311 złotych).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Morgan Midsummer

Morgan Midsummer to legenda za życia. Wszystkie sztuki sprzedane przed wyprodukowaniem

Souo MC01

Ośmiocylindrowy motocykl chińskiej marki. Mówią, że to Bugatti wśród jednośladów