Informacje na ten temat pojawiły się już kilka miesięcy temu. Po wdrożeniu odpowiednich procedur, nadszedł czas premiery. MG jest już oficjalnie w Polsce.
Ta brytyjska marka ma już niemal 100 lat. Jej początki sięgają 1924 roku. Polubili ją nie tylko Wyspiarze, o czym świadczą starsze modele, które można spotkać na polskich drogach.
Nie jest tajemnicą, że producent działa pod skrzydłami SAIC Motor, czyli chińskiego potentata, który jest siódmym co do wielkości na tej planecie. Warto zaznaczyć, że w jego strukturach jest także Maxus, który ma już polską sieć sprzedaży.
Co ważne, gama modelowa MG, która jest oferowana w naszym kraju nie jest złożona jedynie z samochodów elektrycznych. I bardzo dobrze. Pamiętajmy, że klienci wciąż poszukują modeli z konwencjonalnymi układami napędowymi, które pozostają najbardziej wszechstronne i relatywnie tanie.
Brytyjska marka i jej tani elektryk
Zacznijmy jednak od modelu na prąd. MG4, bo taką nosi nazwę, powstał na platformie MSP przystosowanej do różnych wariantów napędów elektrycznych. W podstawowej wersji oferuje 170 koni mechanicznych i napęd na tylną oś. Z kolei bateria o pojemności 51 kWh pozwala pokonać do 350 kilometrów. Ile kosztuje? 125 200 złotych, co należy uznać za przystępną ofertę.
Dwa wyższe poziomy konfiguracyjne, czyli Comfort i Luxury dysponują akumulatorem o pojemności 64 kWh, co owocuje większym zasięgiem: 450 kilometrów. Moc silnika jest natomiast podniesiona do 200 koni mechanicznych. Ceny? Comfort kosztuje 141 900 złotych, a Luxury – dokładnie 150 600 złotych.
Na tym nie koniec. MG4 występuje również w dwóch topowych wydaniach. Pierwszy z nich, Luxury Long-Range, ma baterię 77 kWh, która pozwala pokonać 520 kilometrów na jednym ładowaniu. Dysponuje także jednostką o mocy 244 koni mechanicznych. Trzeba za niego zapłacić 165 900 złotych.
Prawdziwym rarytasem wydaje się jednak flagowa odmiana XPOWER, która posiada dwie jednostki elektryczne i napęd na obie osie. Potencjał systemowy sięga 435 koni mechanicznych. Tutaj także można liczyć na sporą baterię (64 kWh) i umiarkowaną cenę: 169 900 złotych.
MG ZS – cena i dane techniczne
To miejski SUV reprezentujący segment B. Jego potencjalnymi rywalami są więc Hyundai Bayon, Peugeot 2008 i Volkswagen T-Cross. Mimo że to MG, wygląda bardzo konserwatywnie. Warto w tym miejscu dodać, że to najpopularniejszy model tej firmy w Europie.
Brytyjska marka oferuje go z dwiema jednostkami benzynowymi. Pierwsza z nich to 1.0 T-GDI, która ma trzy cylindry i doładowanie. Zintegrowano ją z sześciobiegową skrzynią manualną.
Druga to 1.5 DOHC VTI-tech, czyli czterocylindrowa, wolnossąca konstrukcja z pięciobiegowym manualem. Wydaje się, że może być bardzo popularna w Polsce.
MG ZS jest poprawnym, całkiem sporym samochodem z pojemnym bagażnikiem (448 litrów). Jego cennik otwiera kwota 79 800 złotych za wersję Excite. Topowy wariant, czyli Exclusive wyceniono na 86 200 złotych.
MG HS – cena i dane techniczne
To największy model w polskiej gamie. Jest kompaktowym SUV-em o przyjemnej stylistyce i zgrabnych proporcjach. W jego wnętrzu znajdziemy niezłe materiały i nowoczesne instrumenty pokładowe. Nie zabrakło także zaawansowanych systemów wsparcia.
Z kolei pod maską znajduje się doładowana jednostka o pojemności 1,5 litra, która oddaje do dyspozycji 162 konie mechaniczne. W standardzie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, ale w opcji jest również siedmiobiegowy automat DCT (dwusprzęgłowy).
MG HS będzie oferowany od 103 800 złotych, co jest śmiesznie niską ceną, jak na dzisiejsze standardy. Za bogatą wersję Exclusive z automatem będzie trzeba zapłacić 123 500 złotych, co jest wciąż bardzo atrakcyjną ofertą.
Czy brytyjska marka osiągnie sukces?
To już zweryfikują sami klienci. W Polsce nie brakuje pragmatyków, którzy poświęcą renomę marki na rzecz tańszego, podobnie wyposażonego modelu, który nie cieszy się dużą popularnością. Biorąc pod uwagi cenniki, szanse na sukces są duże.
>Wnętrze MG Cyberster. Dwuosobowy roadster robi wrażenie również od środka
Należy zaznaczyć, że każdy z przedstawionych samochodów dostępny jest fabrycznie z siedmioletnią gwarancją podstawową z limitem do 150 tysięcy kilometrów. Sprzedaż aut będzie początkowo prowadzona w trzech warszawskich salonach (PGD, GB Ursynów i Plaza) oraz jednym w Nadarzynie (Krotoski). Nieco później pojawią się kolejni dealerzy w dużych, polskich miastach.
MG obiecuje, że do 2025 roku wprowadzi w Polsce dziesięć nowych modeli. Wśród nich będzie Cyberster, czyli elektryczny roadster o znakomitych osiągach.