Nie jest tajemnicą, że galopująca inflacja i wzrastające koszty produkcyjne zwiększają ceny wszelkich produktów. Rynek motoryzacyjny nie jest tu wyjątkiem.
Mimo tego, klienci wciąż chcą nabywać nowe samochody, co nierzadko jest motywowane komfortem użytkowania i zabezpieczeniem gwarancyjnym. Niektórzy z nich lubią także podążać za modą. Czy połączenie stylu z pragmatyzmem jest możliwe? W pewnym stopniu tak, czego przykładem może być ten najtańszy kompaktowy SUV w Polsce.
Warto dodać, że to jednocześnie debiutant w naszym kraju. Przybył wraz z marką, której historia sięga 1924 roku. Pochodzi ona z Wielkiej Brytanii, a jej starsze modele były już widywane nad Wisłą (prywatny import). Teraz znajduje się pod skrzydłami chińskiego koncernu SAIC Motor, który jest siódmy co do wielkości w tej branży.
Najtańszy kompaktowy SUV w Polsce
Oto MG HS w najnowszym wydaniu. Tak, ma bardzo krótką nazwę, dlatego nie powinno być problemu z jej zapamiętaniem. Jest bardzo przystępny cenowo, a przy tym nie budzi żadnych kontrowersji, co wróży duże zainteresowanie.
I tu musimy powrócić do tytułowego wątku. Czy to aby na pewno najtańszy kompaktowy SUV w Polsce? Niektórzy stwierdzą, że tę rolę pełni Dacia Duster, ale tak naprawdę jest ona modelem na pograniczu segmentów B i C. Świadczą o tym nie tylko podzespoły, ale też wymiary. Jest krótsza od prezentowanego modelu o niemal 30 centymetrów.

Przejdźmy więc płynnie do danych technicznych. MG HS ma 1876 milimetrów szerokości oraz 1685 milimetrów wysokości. Z kolei jego rozstaw osi sięga 2720 milimetrów. Wpisuje się zatem idealnie do klasy kompaktów. Nie imponuje jednak w kategorii prześwitu, który wynosi zaledwie 145 milimetrów. Zaletę stanowi natomiast umiarkowana masa własna (1469 kilogramów).

Auto występuje tylko z jednym silnikiem, co oznacza, że występuje on również podstawowej wersji. To jednostka 1.5 T-GDi, która generuje 162 konie mechaniczne i 250 niutonometrów. Seryjnie zintegrowano ją z sześciobiegową skrzynią manualną, ale w opcji znajduje się siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat.
Osiągi? Akceptowalne. Sprint do setki zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Jak wynika z danych producenta, auto zużywa średnio 7,7 litra w cyklu mieszanym, czyli bez rewelacji, ale też nie można mówić o dużych zastrzeżeniach przy tych gabarytach.
MG HS – ile kosztuje?
Ile kosztuje najtańszy kompaktowy SUV w Polsce? Za bazową konfigurację trzeba zapłacić dokładnie 103 800 złotych. Więcej kosztuje u nas Volkswagen Polo. W podstawie otrzymujemy wspomniany wyżej silnik uzupełniony skrzynią manualną i napędem na oś przednią.
>Mówią, że to będzie Tesla dla ubogich. Lepsze osiągi, lepsza cena
Wyposażenie o nazwie Standard, czyli to bazowe, obejmuje m.in.: klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy z Android Auto i Apple CarPlay, dwuosiową regulację kierownicy, tempomat, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), czujnik deszczu, uruchamiania przyciskiem, 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, dostęp bez kluczyka. Krótko mówiąc, nie ma biedy.

Jeżeli samochód zostanie odpowiednio zaprezentowany przez dział marketingu, to powinien szybko znaleźć duże grono zwolenników. Pod względem jakości nie bryluje, ale na pewno wypada nieco lepiej, niż dotychczas oferowany SUV z Rumunii (którego nowa generacja wkrótce trafi na rynek).
Warto podkreślić, że MG ma już swoje polskie salony sprzedaży. Trzy w Warszawie i jeden w Nadarzynie. Wkrótce dołączą do nich kolejne (w dużych miastach). Każdy z trzech oferowanych modeli (są jeszcze elektryczny crossover i miejski SUV) oferowany jest z trzyletnią gwarancją z limitem do 150 tysięcy kilometrów.
MG HS ma 1876 milimetrów szerokości oraz 1685 milimetrów szerokości.
Czy ktoś w redakcji czyta artykuł przed publikacją?
Ten sam w Chinach, kosztuje 65 – 80 tys w przeliczeniu na zł. i ma dobre wyposażenie, dlaczego w Europie musi wszystko kosztować tak drogo .