w

Oto Magma, czyli marka marki, która jeszcze nie dotarła do Polski, a powinna

Genesis Magma
Oto Magma, czyli marka marki, która jeszcze nie dotarła do Polski, a powinna

Od lat mówimy o tym, że Genesis to bardzo ciekawa alternatywa dla aktualnie oferowanych producentów klasy premium. Niestety, wciąż nie ma go w Polsce.

Koreański producent znajdujący się pod skrzydłami Hyundaia rozwija się przede wszystkim na rodzimym rynku i w Ameryce Północnej. Sytuacja jest na tyle dobra, że na jego podstawie powstała submarka o nazwie Magma. Cóż to takiego?

Premiera nowego tworu odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, który startuje już 29 marca. Po prezentacji pierwszych projektów można łatwo wywnioskować, czego należy się spodziewać  w najbliższych latach.

Magma jak CUPRA?

Porównanie z hiszpańską marką jest w pełni uzasadnione. Koreańczycy postanowili bowiem stworzyć podrasowane wersje swoich dotychczasowych modeli i okrasić je dedykowanymi nazwami. Magma będzie więc bardziej charakternymi wydaniami Genesisa.

Przynajmniej taki jest początek jej historii. W przyszłości może stać się bardziej niezależnym przedsięwzięciem z własnymi, sportowymi modelami – tak, jak ma to miejsce w przypadku wspomnianej CUPRY.

Genesis GV60 Magma Concept
Genesis GV60 Magma Concept

Podczas New York Auto Show 2024 pokazano G80 Magma Special oraz GV60 Magma Concept. Ten pierwszy trafił już do produkcji na Bliskim Wschodzie. Z kolei drugi zapowiada wariant produkcyjny, który wkrótce pojawi się w ofercie.

Oba modele wyróżnia pomarańczowy lakier, który pokrywa dedykowany body kit. Wśród kluczowych modyfikacji znajdują się nakładki progowe, przeprojektowane zderzaki, dyfuzor, spojlery i oryginalne felgi.

>Nowy Hyundai Elantra (lifting). Ile kosztuje ten kompaktowy sedan? Wyraźnie zdrożał

Bystre oko dostrzeże także wyraźnie obniżone zawieszenie. Jak stwierdził Luc Donckerwolke, dyrektor Genesisa, „Magma stwarza ekscytującą okazję do przesuwania granic osiągów i luksusu”. Brzmi, jak dobry marketing. Pytanie, czy pójdą za nim również zmiany mechaniczne.

Nie chodzi jedynie o zwiększenie mocy. Jeśli submarka ma wyróżnić się na tle Genesisa, musi oferować nie tylko dodatki stylistyczne, ale też nieco inny charakter prowadzenia, który skłoni kierowców o sportowym zacięciu do zakupu jej modeli.

Oficjalne daty zbliżających się premier nie zostały jeszcze ujawnione. Należy jednak oczekiwać, że przynajmniej dwie odbędą się w 2024 roku. Bliżej prezentacji poznamy pewnie dedykowane rynki, na które trafią.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowa Dacia Duster

Nowa Dacia Duster już od 79 900 zł. W podstawie 100 KM, LPG i klimatyzacja. To już jest hit!

Volkswagen Golf R

Volkswagen R chce być jak CUPRA. Pytanie, czy CUPRA też tego chce?