w

Nowy Volkswagen Passat Sedan już jest, ale Polak nim nie pojeździ. Dlaczego?

Nowy Volkswagen Passat Pro Sedan
Nowy Volkswagen Passat Sedan już jest, ale Polak nim nie pojeździ. Dlaczego?

Jak powszechnie wiadomo, najnowszy „Król Prestiżu” jest w Polsce oferowany tylko i wyłącznie w praktycznej odmianie nadwoziowej, czyli Variant.

Zresztą, w pozostałych krajach Europy jego sytuacja jest identyczna. Tymczasem dowiadujemy się, że nowy Volkswagen Passat Sedan istnieje, ale nie będzie dostępny na Starym Kontynencie. Powstał z myślą o zupełnie innych odbiorcach.

Pikanterii dodaje fakt, że owymi odbiorcami nie są także Amerykanie, którzy nie kryją rozczarowania w związku z taką decyzją. Cieszyć się mogą za to Azjaci, a dokładniej Chińczycy, bo właśnie oni będą mogli nabyć kultowy model w czterodrzwiowej wersji.

>Nowy Volkswagen Transporter czeka na debiut. Marka ujawniła szczegóły techniczne

Zacznijmy od tego, że to Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii udostępniło zdjęcia tego samochodu w związku z przepisami patentowymi. Nie jest jednak tajemnicą, że niemiecka limuzyna ma zostać oficjalnie zaprezentowana w trzecim kwartale 2024 roku.

I tu pojawia się kolejna ciekawostka. Nowy Volkswagen Passat Sedan wytwarzany przez spółkę joint venture Volkswagena i SAIC. Tymczasem za produkcję modelu Magotan ma odpowiadać spółka FAW, w której również udziały ma niemiecka marka.

Dlaczego o tym wspominamy? Bo to dwa czterodrzwiowe Volkswageny o zbliżonej stylistyce i podobnych gabarytach. Skoro w Chinach mogą istnieć oba, to dlaczego w Europie nie ma miejsca choćby na jednego? Trochę dziwne.

Nowy Volkswagen Passat Sedan

Skupmy się jednak na udostępnionych danych technicznych. Być może za jakiś czas znajdzie się jakiś niepoprawny optymista, który zechce sprowadzić taki samochód z Chin na Stary Kontynent. W końcu to nowe wydanie legendy!

Należy uczciwie zaznaczyć, że w nazwie tego auta pojawił się dopisek Pro – tuż przed słowem „Sedan”. Swoją stylistyką przypomina europejskiego Passata – aż do środkowego słupka. Później zmienia się linia dachu, co oczywiście ma związek z bardziej praktycznym, ale mniej eleganckim nadwoziem.

Nowy Volkswagen Passat Sedan
Nowy Volkswagen Passat Pro Sedan

Nowy Volkswagen Passat Sedan ma 5006 milimetrów długości, 1850 milimetrów szerokości oraz 1489 milimetrów wysokości. Jego rozstaw sięga 30 milimetrów. To też oznacza, że jest dłuższy i szerszy zarówno od europejskiego odpowiednika, jak i Skody Superb, z którą dzieli liczne podzespoły.

Passat Pro Sedan będzie oferowany z konwencjonalnymi układami napędowymi. Bazą pozostanie 1,5-litrowa jednostka TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Flagowa jednostka o pojemności 2 litrów ma generować 220 koni mechanicznych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi RS e-tron GT Performance

Audi RS e-tron GT Performance, czyli krewny Taycana Turbo GT

Nowy Citroen C3 Aircross

Nowy Citroen C3 Aircross czeka na premierę. Ma trzy rzędy siedzeń!