w

Nowy Nissan Skyline Nismo był już dawno oferowany w Polsce. Wtedy nikt o tym nie wiedział…

Nowy Nissan Skyline Nismo
Nowy Nissan Skyline Nismo był już dawno oferowany w Polsce. Wtedy nikt o tym nie wiedział...

To samochód, który jest niewątpliwie kultowy. Seria „Szybcy i Wściekli” w tym pomogła, ale nawet bez niej zasługiwałby na ten status.

Japońska marka właśnie pokazała, jak wygląda nowy Nissan Skyline Nismo. Polscy klienci mogą być w szoku. Dlaczego? Ponieważ praktycznie identyczny samochód był oferowany w naszym kraju już 10 lat temu.

Jak do tego doszło? Nie wiem. Fakty są jednak takie, że debiutujący w Japonii samochód jest nieco inaczej „ubranym” Infiniti Q50S 3.0t. I przecieranie oczu niczego nie zmieni. To bliźniacze konstrukcje, co ujawnia spora liczba podzespołów.

Nowy Nissan Skyline Nismo, czyli Infiniti Q50

Japończycy nawet w najmniejszym stopniu nie próbowali ukryć pokrewieństwa tych samochodów. Praktycznie cała karoseria została przejęta z Infiniti. Wyjątkami są dokładki do zderzaków i progów oraz logo producenta.

Nowy Nissan Skyline Nismo
Nowy Nissan Skyline Nismo

We wnęrzu też trudno szukać nowości. Konsola centralna z dwoma ekranami była oferowana w Q50 od samego początku. Mimo upływu lat, wciąż wygląda bardzo dobrze. Zegary to natomiast klasyka gatunku. Są analogowe i wzorowo czytelne. Jako że to Nismo, nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli.

A co z jednostką napędową? To trzylitrowe, podwójnie doładowane V6, które oddaje do dyspozycji 420 koni mechanicznych i 550 niutonometrów. Przypomnijmy, że wspomniane Infiniti Q50S oferowało 405 koni mechanicznych i 495 niutonometrów. Mówimy więc o wyraźnym zastrzyku mocy.

Nissan Skyline Nismo
Nissan Skyline Nismo

Tutaj także przenoszeniem mocy zajmuje się siedmiobiegowy automat. Producent nie ujawnił osiągów, ale można podejrzewać, że nowy Nissan Skyline Nismo przyspiesza do setki w 5 sekund i rozpędza się do 250 km/h.

Nissan Skyline Nismo
Nissan Skyline Nismo

Podejrzewamy, że zawieszenie i układ kierowniczy zostały przestrojone, by dopasować właściwości jezdne do bardziej wyczynowego charakteru auta. Przypomnijmy, że Q50 było oferowane z układem steer-by-wire, który nie posiada mechanicznego połączenia kierownicy z kołami. Wszystko opiera się na czujnikach. Czy Skyline też posiada to rozwiązanie? Duże prawdopodobieństwo, że tak.

Auto będzie dostępne tylko na rynku japońskim. W planach jest produkcja 1000 egzemplarzy, wśród których 100 ma mieć unikatową konfigurację. Cena? 7 880 400 jenów, czyli około 225 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota Prius PHEV

Toyota Prius w porównaniu z innymi hybrydowymi samochodami

Bolid F1 Michaela Schumachera

Bolid F1 Michaela Schumachera na sprzedaż. „Legendarne malowanie”