Francuska marka ma przed sobą debiut nowej generacji miejskiego SUV-a. Należy spodziewać się sporych zmian względem aktualnie oferowanego modelu.
Dlaczego? Nowy Citroen C3 Aircross musi w pewnym stopniu zmienić własną koncepcję. Powodem tego jest ostatnio zaprezentowane e-C3, które zostało przekształcone w crossovera. Co więcej, będzie dostępne w wersji spalinowej.
Mogłoby więc dochodzić do niepotrzebnej, wewnętrznej walki o klienta. Projektanci musieli więc wymyślić coś, co odróżni te samochody. I już wiemy, że auto wyraźnie urośnie, o czym świadczą informacje na temat jego wnętrza.
Nowy Citroen C3 Aircross – na pewno większy
Wciąż możemy spodziewać się miejskiego SUV-a, ale już na pograniczu segmentów B i C. Można więc założyć, że będzie rywalem nie tylko Volkswagena T-Crossa i Hyundaia Bayona, co T-Roca i Kony. Zostanie więc uplasowany bliżej kompaktów.
Pierwsze wieści dotyczące jego kabiny sugerują, że będzie to przestronne auto. W jego wnętrzu mają znaleźć się aż trzy rzędy siedzeń – jak można się domyślać, dla siedmiu osób. W ostatnim znajdą się zatem dwa dodatkowe miejsca, najpewniej chowane w podłodze.
Biorąc pod uwagę potencjalne gabaryty, twórcy musieli mieć naprawdę kilka nieprzespanych nocy, by wymyślić taki układ w stosunkowo krótkim nadwoziu. Pozostaje mieć nadzieję, że pasażerowie ostatniego rzędu będą mogli mieć nogi, choćby krótkie.
Warto w tym miejscu dodać, że istnieje już nowy Citroen C3 Aircross, ale dedykowany rynkom wschodnim. Co ciekawe, też jest dostępny w konfiguracji siedmioosobowej, dlatego możemy zobaczyć, czego należy się spodziewać.
>Siedmiomiejscowy Citroen C3 Aircross. To nie przeróbka tylko model seryjny!
Jeżeli chodzi o silniki, to nie należy spodziewać się diesla. Jesteśmy jednak niemal pewni, że do gamy trafi miękka hybryda oparta na benzynowej, doładowanej jednostce o pojemności 1,2 litra. W innych modelach oferuje 134 konie mechaniczne. Współpracuje z nią sześciobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna. To zupełnie nowa skrzynia, która nie była stosowana w innych zelektryfikowanych wersjach napędowych.
Premiera samochodu powinna nastąpić na początku przyszłego roku. Jeżeli chodzi o debiut rynkowy, to spodziewamy się go najbliższego lata. W pierwszym lub drugim kwartale 2024 powinien pojawić się oficjalny cennik C3 Aircross.