w

Miejski SUV Toyoty za 37 tysięcy złotych. To będzie bezapelacyjny hit

Toyota Urban Cruiser Taisor
Miejski SUV Toyoty za 37 tysięcy złotych. To będzie bezapelacyjny hit

Jak to jest, że w różnych zakątkach świata da się tworzyć pragmatyczne samochody, a na Starym Kontynencie jest z tym taki problem? Powody są oczywiste.

Zwiększające się normy emisji spalin i bezpieczeństwa zmuszają producentów do tworzenia coraz bardziej zaawansowanych, a przy tym kosztownych modeli. Jeżeli dorzucimy do tego wysokie podatki, to powstaje przepis na ograniczenie liczby aut w Europie. Takie pojazdy, jak ten miejski SUV Toyoty za 37 tysięcy złotych nie mają więc szans na debiut.

Jesteśmy przekonani, że ten samochód odniósłby ogromny sukces na naszym rynku – gdyby tylko mógł zadebiutować. Niestety, powstał z myślą o rynku indyjskim i właśnie tamtejsi klienci będą mieli możliwość jego nabycia.

>Oto nowa Toyota Corolla z innym znaczkiem. Z tyłu wygląda jak Polonez Atu

Zacznijmy od tego, że nosi nazwę Urban Cruiser Taisor i nie jest w pełni niezależnym projektem. Powstał na bazie Suzuki Fronx, co oznacza, że reprezentuje segment B. Warto w tym miejscu dodać, że Toyota ma udziały w Suzuki i tak naprawdę decyduje o strategii tej marki.

Pragmatyczny i modny zarazem

Stylistyka obu samochodów jest bardzo zbliżona, szczególnie z tyłu. Dominuje tu pas świetlny, który biegnie przez całą szerokość oraz masywny zderzak, w który wkomponowano dwukolorową, solidną osłonę.

Z przodu widać już znacznie większe różnice, niż logo producenta i nazwa modelu. Wszystko za sprawą innych wypełnień elementów świetlnych oraz takich też zderzaków, w których umiejscowiono różne grille. Musimy przyznać, że front Toyoty wygląda bardziej elegancko, ale to tak naprawdę szczegół.

Miejski SUV Toyoty
Toyota Urban Cruiser Taisor

Wnętrze wygląda bardzo współcześnie i bez problemu zmieści cztery dorosłe osoby. Kokpit oferuje analogowe zegary z klasycznym wyświetlaczem komputera pokładowego, dotykowy ekran multimedialny, niezależny panel klimatyzacji i fizyczne przyciski na kierownicy. Krótko mówiąc, ergonomia i jakość obsługi na właściwych poziomach.

Miejski SUV Toyoty ma 3995 milimetrów długości, co oznacza, że na polskim rynku byłby głównym rywalem Yarisa Crossa. Biorąc pod uwagę znacznie niższą cenę (nawet po uwzględnieniu podatków), mógłby zostać najpopularniejszym autem nie tylko w swojej klasie, ale i na całym rynku.

Miejski SUV Toyoty za niecałe 37 tysięcy złotych to fakt

Bazowa konfiguracja tego modelu kosztuje w Indiach 9279 dolarów, czyli niecałe 37 tysięcy złotych. Uwzględniając aktualny kurs (3,94) to wydatek 36 559 złotych. Tyle kosztuje egzemplarz z podstawowym wyposażeniem i wolnossącym silnikiem o pojemności 1,2 litra. Jednostka generuje 89 koni mechanicznych i występuje również w wariancie zasilanym gazem CNG.

Toyota Urban Cruiser Taisor wnętrze
Toyota Urban Cruiser Taisor

Alternatywą dla tej konfiguracji jest doładowana konstrukcja o pojemności 1 litra, która oddaje do dyspozycji 100 koni mechanicznych. Współpracuje z nią pięciobiegowy manual lub przekładnia automatyczna.

Toyota Urban Cruiser Taisor powstała z myślą o rynku indyjskim, ale jej bliźniak ze znaczkiem Suzuki oferowany jest także na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Południowej. Niewykluczone więc, że nowość będzie eksportowana, choć raczej nie do Europy. U nas musi być przecież lepiej, czyli drogo…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Mam go już dwa miesiące,jakie plusy i minusy tego samochodziku!Rok modelowy 23r.Jedyny plus tej toyoty to niskie spalanie,poza tym plusów nie widzę,we wnętrzu jest po prostu głośno,bardzo słabe wyciszenie.Jadąc trochę ponad 100 jest głośno,na niedogrzanym silniku gdy się załączy jest jeszcze głośniej,jadąc ponad 60 i jeżeli uchylimy w tylnych drzwiach okno jest bardzo głośno, dudnienie jest okropne.Ogólnie nie polecam!!!!Wersja że 130 konnym silnikiem z 24 roku ,mówią,że jest bardziej wyciszona.Zawieszenie bardzo twarde,i tu drugi duży minus.Układ hybrydowy pracuje bardzo poprawnie,chodź mógłby mieć trochę lepszą baterię.Bagażnik na plus.Jeżeli kupić to już wersję z 24 roku po małych modyfikacjach!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Explorer Electric 2024 bez tajemnic

Ford Explorer EV z polskim cennikiem. Naszykuj 200 tysięcy złotych

BMW 750iL V16 1990 Prototype

Przedziwny prototyp BMW odkryty po latach. To drugi projekt ze słynnym V16