w

McLaren pokazał swój nowy nurt designu. Użył kilku kresek i uznał, że wystarczy

McLaren 2024
McLaren pokazał swój nowy nurt designu. Użył kilku kresek i uznał, że wystarczy

Ostatnio pisaliśmy o rewolucji w brytyjskiej marce, która trafiła pod skrzydła ogromnej spółki państwowej z Bahrajnu. Teraz do sieci trafił kolejny ważny komunikat.

Nowym właścicielem tej firmy jest Mumtalakat Holding Company, który ma 100 procent udziałów. Mówimy więc o pełnym przejęciu. Czy to oznacza, że McLaren zmieni swoją strategię? Na pewno ma szanse na szybszy rozwój, co oczywiście jest związane z lepszymi warunkami ekonomicznymi.

Będzie to odzwierciedlać nowa gama samochodów, które wkrótce trafią na rynek. Tymczasem do sieci wyciekły grafiki, które sugerują nowy nurt designu wskazujący przyszłość tego producenta. No cóż, wnioski są w tym przypadku czystą interpretacją, a nie pewnikiem „co autor miał na myśli”.

McLaren i jego ascetyczna forma

Zastanawiamy się, czy to forma żartu, brak koncepcji, próba podtrzymania zainteresowania czy może chęć odwrócenia uwagi od tematu zmiany właściciela. Skąd te dywagacje? Otóż, McLaren postanowił oprzeć swój komunikat na grafikach złożonych z dosłownie kilku kresek.

I to mają być sugestie, w którą stronę zmierza zarówno gama, jak i design przyszłych produktów tej firmy. Jedyny zarys karoserii, jaki został udostępniony opiera się na dosłownie dwóch kreskach. Wskazuje na dynamicznie wyglądające coupe – jak każde dotychczasowe. I tyle.

McLaren - szkic nowego kokpitu
Szkic nowego kokpitu McLarena

Nieco więcej ujawniają grafiki kokpitu, które wyraźnie wskazują na część dla kierowcy i pozostałą przestrzeń. Można więc założyć, że wnętrze będzie składało się z dwóch stref. Tutaj jednak również trudno mówić o detalach, bo przedstawiono jedynie zarys projektu opartego na „zawijaniu” kokpitu.

>Nowy właściciel McLarena nie pochodzi z Wielkiej Brytanii. Ma 100 procent udziałów

Kluczem do sukcesu ma być horyzontalny widok, który wyeliminuje klaustrofobiczne odczucia towarzyszące użytkownikom ciasnych kabin w sportowych samochodach. Bardzo ważnym aspektem ma być także ergonomia ułatwiająca korzystanie z dostępnych funkcji.

Rozwój McLarena nie jest na szczęście zagrożony, co wiąże się z nowym kapitałem. Holding z Bahrajnu ma środki, których z pewnością nie zabraknie. Można więc przypuszczać, że gama modelowa będzie stopniowo zwiększana. Trzeba jedynie uzbroić się w cierpliwość.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dacia Duster ECO-G Expression

To najlepsza wersja Dacii Duster. Polacy będą ustawiać się po nią w kolejce

Volvo XC90 Diesel

Ostatni diesel Volvo zjechał opuścił fabrykę. Niepotrzebnie kończy się wspaniała historia