w

Lancia Ypsilon Hybrid uzupełnia ofertę. Automat w standardzie

Lancia Ypsilon Hybrid
Lancia Ypsilon Hybrid uzupełnia ofertę. Automat w standardzie

Włoski model będzie dostępny w różnych wersjach silnikowych. Dobrze, że nie ograniczono oferty do elektrycznego napędu, który miałby marginalne udziały w rynku.

Miejskie samochody zero-emisyjne mają więcej sensu, niż SUV-y z takim samym napędem, ale pozostają bardzo drogie. Właśnie dlatego Lancia Ypsilon Hybrid jest dziś znacznie rozsądniejszym wyborem. Cieszy więc, że producent postanowił ją zaoferować.

Jeżeli chodzi o design, to jest dokładnie taki sam, jak w przypadku wersji elektrycznej. Różnice stanowi klapka zasłaniająca nie gniazdo ładowania, tylko wlew paliwa. Nowy mieszczuch koncernu Stellantis wygląda naprawdę bardzo dobrze, a przy tym oryginalnie.

Lancia Ypsilon Hybrid – dane techniczne

Jak można się domyślać, włoski model oferuje nowy układ miękkiej hybrydy oparty na benzynowym, doładowanym silniku o pojemności 1,2 litra. Uzupełnia go instalacja 48 V oraz dwusprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia automatyczna.

Użytkownik ma do dyspozycji 100 koni mechanicznych oraz 200 niutonometrów. Co istotne, istnieje jeszcze 136-konny wariant tego układu, ale nie wiadomo, czy zostanie zastosowany w prezentowanym modelu. Wydaje się, że byłby fajną namiastką hot hatcha.

Lancia Ypsilon Hybrid
Lancia Ypsilon Hybrid

Potwierdzają to osiągi tej stosunkowo słabej wersji. Lancia Ypsilon Hybrid rozwija setkę w 9,3 sekundy i potrafi pędzić 190 km/h. Podejrzewamy, że ten mocniejszy wariant byłby wstanie poprawić sprint o ponad pół sekundy.

Bardzo ważną wartością tej wersji jest umiarkowany apetyt. Producent podaje, że hybrydowy Ypsilon potrafi zużywać 4,6 litra w cyklu mieszanym. I przy tych gabarytach z pewnością będzie to możliwe do zrealizowania w warunkach rzeczywistych.

>Lancia Aurelia Cabrio 2025 mogłaby tak wyglądać. Włosi, zróbcie to!

Ile kosztuje Lancia Ypsilon Hybrid? Polski cennik nie został jeszcze ujawniony. W naszym kraju nie ma nawet odmiany elektrycznej, która zadebiutowała kilka tygodni temu. Musimy więc uzbroić się w cierpliwość.

Możemy za to poznać cennik z rynku włoskiego, gdzie Ypsilon od 28 tysięcy euro. Za wersję elektryczną w limitowanej wersji Cassina trzeba zapłacić natomiast niemal 40 tysięcy euro. Mimo wysokich cen, mała Lancia ma szanse na rynkowy sukces, szczególnie w konfiguracji spalinowej.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Isuzu D-MAX Electric Concept

Isuzu D-MAX Electric Concept. Wygląda fajnie, ale do spalinowego nie ma podejścia

Audi A6 e tron concept

Ekspansja modelowa Audi do 2025 roku. Przed nami kilka ważnych debiutów