w

Lamborghini Huracan Sterrato. Gdy w terenie liczy się szybkość

Lamborghini Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato. Gdy w terenie liczy się szybkość

Elektryczny SUV? Nie tym razem. Włoski producent ponownie pokazał, że trendy nie zawsze są kluczowe w tworzeniu samochodów. Tego modelu nikt nie potrzebował, a jednak powstał. I właśnie w tym tkwi piękno motoryzacji.

Lamborghini Huracan Sterrato jest uterenowioną wersją bestsellera marki. Po serii zapowiedzi podgrzewających atmosferę, przyszedł czas na oficjalne przedstawienie tego tworu. Miejscem premiery było Miami.

Nawet na zdjęciach widać, że odmiana Sterrato jest wyraźnie wyższa od pozostałych – różnica sięga 4 centymetrów. Jak można wywnioskować, skok zawieszenia jest to większy. Oprócz tego, auto zostało delikatnie poszerzone.

Lamborghini Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato

Sercem Lamborghini Huracan Sterrato jest silnik 5.2 V10, który generuje 602 konie mechaniczne i 560 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na obie osie zajmuje się siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa.

>Porsche 911 Dakar 2023. Najwolniejsze z całej oferty, ale dla wielu najfajniejsze!

Osiągi są naprawdę świetne. Sprint do setki trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi dokładnie 260 km/h. To mniej, niż te sportowe wersje, ale wciąż bardzo dużo, biorąc pod uwagę znacznie większe zdolności poza asfaltem.

Lamborghini Huracan Sterrato
Lamborghini Huracan Sterrato

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wariant dysponuje nowymi konfiguracjami trybów Strada i Sport. Ma także tryb Rally, który przydaje się na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności. Ponadto, Sterrato posiada hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu. Skrywają je 19-calowe felgi o dedykowanym wzorze.

Lamborghini planuje ograniczyć produkcję tej wariacji do 1499 egzemplarzy. Niby niewiele, ale przy ograniczonej podaży zawsze można windować cenę. Ta jeszcze nie została ujawniona.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Haas Gunther Steiner

Gunther Steiner napisał książkę. Szef Haasa na pewno nie oszczędzał języka. Szykuje się hit!

BMW M2 Rivan designer

Projektant amerykańskiej marki pokazał swoją wizję BMW M2. Szkoda, że nie pracuje u Niemców