w

Kolejny chiński sedan nadjeżdża. Europejski styl, lepsza cena

Geely Galaxy E8 2024
Kolejny chiński sedan nadjeżdża. Europejski styl, lepsza cena

Jak już wielokrotnie pisaliśmy, „elektryczna rewolucja” przemysłu motoryzacyjnego, to wiatr w żagle dla azjatyckich firm, które mają dostęp do niezbędnych surowców i taniej siły roboczej.

Do tego dochodzą liczne, rządowe zapomogi i dotacje, które sprawiają, że pojawiają się już nie dziesiątki, a setki nowych modeli. To kolejny chiński sedan mający szanse na globalny sukces. Tak naprawdę nie brakuje mu niczego na tle europejskich konkurentów.

Chińczycy nauczyli się projektować atrakcyjne karoserie, co było ostatnim etapem pozwalającym na rozpoczęcie budowy odpowiedniego wizerunku. Pod względem technologicznym już nie ustępują renomowanym firmom ze Starego Kontynentu, a to oznacza naprawdę duży problem – nie tyle dla klientów, co samych producentów.

Kolejny chiński sedan z jasną misją

Oto Geely Galaxy E8, czyli poważny gracz w segmencie E. Jego zgrabna sylwetka, która nawiązuje do czterodrzwiowych coupe, skutecznie ukrywa duże gabaryty. Liczby jednak nie kłamią. Kolejny chiński sedan ma 5010 milimetrów długości, 1920 milimetrów szerokości i 1465 milimetrów wysokości. To wszystko przy rozstawie osi wynoszącym 2925 milimetrów.

Atrakcyjna linia idzie w parze z niezwykle niskim współczynnikiem oporu powietrza (0,199). Do tego dochodzą eleganckie, dobrze wkomponowane elementy oświetlenia, liczne przetłoczenia i chowane klamki. Ten samochód wygląda naprawdę bardzo przyzwoicie.

Geely Galaxy E8 2024
Geely Galaxy E8 2024

Jeszcze ciekawiej prezentuje się kabina, która powinna zainteresować zwolenników nowoczesnych technologii. Geely Galaxy E8 ma kokpit, na którego szczycie znajduje się 45-calowy wyświetlacz oferujący obraz w rozdzielczości 8K. Wygląda to naprawdę futurystycznie. To jeden instrument, a nie trzy opakowane w tę samą ramkę, jak w niemieckich modelach różnych marek.

Kolejny chiński sedan
Geely Galaxy E8 2024

To, czy jest to dobre stanowi oczywiście temat do dyskusji. Niemniej jednak pod względem zaawansowania technologicznego nie ma mowy o jakichkolwiek brakach względem aut europejskich czy amerykańskich. A to już bardzo dużo.

>Chińskie auto dla Polaka. W ofercie benzyniak i elektryk

Napęd też nie budzi zastrzeżeń – jeśli ktoś lubi elektryczność, rzecz jasna. Dwie podstawowe wersje 400 V oferują jednostkę elektryczną o mocy 272 koni, której potencjał trafia na tylną oś. Bazowa bateria ma 62 kWh, co umożliwia pokonanie do 550 kilometrów. Większy akumulator o pojemności 76 kWh pozwala pokonać 665 kilometrów.

Geely Galaxy E8 2024 - wnętrze
Geely Galaxy E8 2024

Na szczycie oferty znajduje się wariant z dodatkowym silnikiem z przodu, który oferuje 224 konie mechaniczne. On także jest zintegrowany z większą baterią i pozwala na przejechanie 665 kilometrów. Trudno więc mieć zastrzeżenia.

Geely Galaxy E8 będzie kolejnym mocnym graczem na rynku, który będzie budował wizerunek chińskich marek. Dziś jeszcze niektórzy kręcą nosami na „egzotyczne modele”, ale przypomnijmy sobie, jak wszyscy podchodzili do aut koreańskich jeszcze 25 lat temu. W tym przypadku będzie podobnie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lexus NX Rowen 2024

Lexus NX Rowen 2024. Żeby rodzic był fajniejszy

Polestar 6

Polestar 6 dostał zielone światło. Jest też inna dobra wiadomość