w

Jaguar XJS Restomod. Nawet puryści będą się kłaniać

Jaguar XJS TWR Supercat
Jaguar XJS Restomod. Nawet puryści będą się kłaniać

Nie ma wątpliwości, że to jedno z najciekawiej wyglądających coupe z lat 80. ubiegłego wieku. Może nie uchodziło za niezawodne, ale oryginalności odmówić mu nie można.

Mimo że od wycofania go z rynku minęły już niemal cztery dekady, wydaje się, że zyskuje drugie życie za sprawą coraz większego zainteresowania kolekcjonerów i firm specjalizujących się w modyfikacji klasyków. Jaguar XJS Restomod jest kolejnym tego przykładem.

Za projekt odpowiada firma Tom Walkinshaw Racing. Nosi on nazwę Supercat i nie powstał jako produkt „one-off”. Podaż będzie całkiem spora, ponieważ obejmie aż 88 egzemplarzy. Zainteresowanie może być jednak jeszcze większe.

>Chińskie platformy w Jaguarze? Możliwa współpraca z Chery Exeed

„Ten projekt to niesamowita okazja, aby zinterpretować zwycięskie dziedzictwo Tom Walkinshaw Racing w dzisiejszym języku projektowania” –  stwierdził Khyzyl Saliem, główny inżynier czuwający nad procesem zmian w XJS-ie.

Jaguar XJS Restomod, czyli Supercat

Brytyjskie auto otrzymało wyraźne poszerzenia, które w połączeniu z obniżeniem zawieszenia sprawiają, że całość wygląda, jak przyklejona do nawierzchni. Agresywne przetłoczenia fajnie nawiązują do designu z końcówki ubiegłego wieku.

Pas przedni z okrągłymi reflektorami i maską o licznych wylotach powietrza prezentuje się znajomicie. Także przedni splitter robi tu wrażenie, bo jest znacznie większy, niż we współczesnych modelach, a do tego nie stanowi odrębnego elementu tylko litą część zderzaka.

Jaguar XJS Restomod
Jaguar XJS TWR Supercat

Profil ujawnia natomiast wspomniane błotniki i nakładki progowe. Co ciekawe, te drugie nie zostały poprowadzone do końca, ponieważ przy tylnych kołach umieszczono piękne końcówki układu wydechowego. Dopełnieniem oryginalności są felgi u unikatowym wzorze.

Tył również stanowi mieszankę przeszłości ze współczesnym stylem. Słupki zostały obudowane i zintegrowane z nietypowym spojlerem. Otaczają więc szybę, która pozostała mocno pochylona. Na końcu niemal płaskiej klapy zamontowano charakterystyczną lotkę, która sąsiaduje z eleganckimi lampami. Niżej znalazł się zderzak z ogromnym dyfuzorem.

Jaguar XJS Restomod
Jaguar XJS TWR Supercat

Wnętrze nie zostało (jeszcze) ujawnione, ale można spodziewać się kubełkowych foteli i nowoczesnych instrumentów pokładowych, które zostały wkomponowane w klasyczny projekt kokpitu. Taki styl ma coraz większą liczbę zwolenników.

Na koniec pozostawiliśmy najważniejszą informację. Jaguar XJS Restomod skrywa pod długą maską kultową jednostkę V12 o pojemności 5,3 litra. Uzupełniono ją doładowaniem, co przekłada się na ponad 600 koni mechanicznych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CUPRA Leon 2025

CUPRA Leon 2025 (lifting). Więcej mocy i świecących elementów

CUPRA Formentor 2025

CUPRA Formentor 2025 ma nos rekina i więcej koni. Dzikiej natury jest tu więcej