Fenomen tej marki owocuje sukcesami rynkowymi w różnych zakątkach naszej planety. Kluczową rolę odgrywa atrakcyjna gama modelowa, która przykuwa wzrok i oferuje szeroki zakres konfiguracji.
Konkurencja jednak nie śpi, dlatego konieczne jest stałe aktualizowanie własnych produktów. I właśnie dlatego CUPRA Leon 2025 została oficjalnie przedstawiona. Od razu możemy zaznaczyć, że zmiany są naprawdę szerokie.
Zacznijmy od stylistyki, która wydaje się nieco bardziej agresywna, a przy tym podporządkowana właściwościom aerodynamicznym. Uwydatnia to pas przedni, gdzie klasyczny grill ustąpił miejsca wyraźnym, ostrym przetłoczeniom. nieco niżej zamontowano wlot powietrza z masywną kratownicą.
Uwagę zwracają także przeprojektowane reflektory o trójkątnym kształcie i takich też motywach świetlnych. Oferują oczywiście system LED oparty na technologii matrycowej. Summa summarum, jest atrakcyjnie i inaczej, niż dotychczas.
Jeżeli chodzi o profil, to nie ma za wielu nowości. Tak naprawdę wszystko ogranicza się do nowych wzorów felg. Warto podkreślić, że paleta lakierów została również odświeżona, dlatego klienci mają teraz nieco większy wybór.
>CUPRA Formentor JE Design. Sposób, by wyróżniać się z szacunkiem
Zmiany dotarły także do tyłu. CUPRA Leon ma charakterystyczny pas świetlny zintegrowany z lampami (także trójkątnymi) został uzupełniony świecącym logo. I wygląda to naprawdę bardzo dobrze. Nie ma mowy o przesadzie.
Co istotne, kabina też uległa licznym modyfikacjom. Zacznijmy od foteli, które mają teraz poprawione wyprofilowanie. Wykończono ją mikrofibrą, która w 73 procentach pochodzi z recyklingu – to ukłon w stronę ekologii, rzecz jasna.
Konsola centralna ma teraz nowy ekran multimedialny o przekątnej 12,9 cala. Posiada zaktualizowany interfejs, który ma być bardziej przyjazny w obsłudze. Poza tym, dzięki wydajniejszemu procesorowi będzie działać szybciej i płynniej.
Producent pokusił się także o nowe opcje wyposażenia. Jedną z nich jest zestaw audio firmy Sennheiser, która raczej nie słynie ze współpracy z koncernami motoryzacyjnymi. Tak czy inaczej, system grający składa się z 12 głośników i oferuje jakościowe brzmienie.
CUPRA Leon 2025 – dane techniczne
Podobnie jak przed liftingiem, hiszpański kompakt bazuje na platformie MQB Evo, która jest przystosowana zarówno do napędów spalinowych, jak i hybrydowych. I wszystkie znajdziemy w ofercie tego modelu.`
Podstawę stanowi doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który został uzupełniony instalacją 48-woltową. Dokładnie ta sama jednostka pracuje także w dwóch wariantach plug-in, które oferują kolejno 201 i 268 koni mechanicznych. Ich uzupełnieniem jest akumulator trakcyjny o pojemności 19,7 kWh, który ma umożliwiać pokonanie 100 kilometrów w trybie zero-emisyjnym.
Konserwatywną alternatywą dla wspomnianych układów jest dwulitrowy benzyniak zintegrowany z napędem na obie osie. Oddaje do dyspozycji 201 koni mechanicznych. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada siedmiobiegowy automat DSG.
Na szczycie oferty znajduje się także dwulitrowe TSI, ale podkręcone do 328 koni mechanicznych. Co ciekawe, ta wersja jest dostępna tylko w odmianie kombi (Sportstourer). To oznacza bardzo szybki samochód rodzinny.