Zainteresowanie tym modelem przerosło najśmielsze prognozy. Hiszpański crossover cieszy się ogromnym wzięciem. Nic więc dziwnego, że zewnętrzne firmy tworzą dla niego dedykowane pakiety.
Kolejnym tego przykładem jest CUPRA Formentor JE Design. To bardzo oryginalna konfiguracja, która może wydawać się mało użyteczna, ale to pozory. Znacząco zwiększa możliwości samochodu poza asfaltem.
To oczywiste, że akurat ten model nie został stworzony z myślą o trudnym terenie. Niemniej jednak podkreślenie jego stylistyki off-roadowymi atrybutami znacząco wpływa na charakter wizualny i może się podobać.
CUPRA Formentor JE Design – wyżej i szerzej
Od razu widać, że samochód jest znacznie szerszy, co jest zasługą dokładek zamontowanych na błotnikach (za pomocą widocznych śrub). Tym samym musiały pojawić się spore dystanse, dzięki którym koła nie będą wnikać w głąb nadwozia.
I tym sposobem płynnie przechodzimy do 18-calowych felg o klasycznym wzorze. Uzupełnione je terenowymi oponami. I właśnie te elementy prezentują się najbardziej widowiskowo. Detali stylistycznych jest jednak więcej.
CUPRA Formentor JE Design posiada również dodatkowe światła umieszczone nad przednią szybą. Oprócz tego, wyposażono ją w bagażnik dachowy, na którym znajduje się pełnowymiarowe koło zapasowe.
Tuner postanowił również zmienić zawieszenie hiszpańskiego samochodu. Zastosowanie większych sprężyn i amortyzatorów zaowocowało podniesieniem całości o 30 milimetrów. To oczywiście może przydać się poza asfaltem.
>CUPRA Leon JE Design. Z tyłu trochę Civic Type R
Co ciekawe, JE Design może na polecenie klienta zdemontować dyfuzor, by zamontować hak holowniczy. W przypadku takiej konfiguracji może mieć to sens, jeżeli ktoś często korzysta z przyczepy.
Warto podkreślić, że to projekt wizerunkowy, dlatego może nie być planu szerokiego wdrażania pakietu do oferty. Wydaje się jednak, że byłaby to ciekawa propozycja dla niektórych klientów, którzy chcą się wyróżnić na tle licznych posiadaczy tego modelu.
Przypomnijmy, że Formentor jest dostępny nawet z silnikiem 1.5 TSI. I właśnie ta jednostka jest najczęściej wybierana przez klientów. Egzemplarze o mocy 300 lub 390 koni mechanicznych to rzadkość.