Koreańska marka błyskawicznie zwiększa gamę. Dotyczy to praktycznie każdego kontynentu, na którym oferuje swoją gamę modelową.
Hyundai Exter 2023 to kolejny tegoroczny debiutant, który powstał przede wszystkim z myślą o rynku indyjskim. Jego urocza, acz lekko pokraczna sylwetka raczej nie wzbudziłaby pożądania w Europie, ale z pewnością skrywa potencjał, który może przekonać niektórych klientów.
Poza śmiesznie małymi kołami, które nie pasują do tych wszystkich obłości, nie ma powodów, by narzekać. Front prezentuje się nowocześnie, dzięki ładnie narysowanym reflektorom. Tył jest trochę mniej udany i przypomina spłaszczonego i10. Z kolei plastikowe nakładki dodają całości terenowego animuszu.
Wnętrze auta nie zostało jeszcze ujawnione, ale należy spodziewać się nowoczesnych, choć prostych rozwiązań. Koreańscy projektanci cenią sobie ergonomię, dlatego pod tym względem powinno być dobrze. Jakość materiałów z pewnością nie zachwyci, jak to w miejskich autach.
Hyundai Exter 2023
Nowość ma wyraźnie mniej, niż 4 metry długości, co oznacza, że uplasuje się w gamie pod modelem Venue. Jego rywalami będą więc Suzuki Ignis, Mahindra KUV100 i Tata Punch. Zacne grono, ewidentnie.
>Hyundai Mufasa 2023. Koreańczycy chyba lubią Króla Lwa
Jeżeli chodzi o układ napędowy, to próżno szukać jakichkolwiek technologicznych zawiłości. Hyundai Exter 2023 posiada wolnossący silnik o pojemności 1,2 litra, który generuje 82 konie mechaniczne i 114 niutonometrów. Może z nim współpracować pięciobiegowa skrzynia manualna lub automat. Moc trafia oczywiście na oś przednią.
Co ciekawe, jest też alternatywa na bazie silnika silnika benzynowego o tej samej pojemności. To wersja zasilana również gazem CNG, która oddaje do dyspozycji skromne 68 koni mechanicznych oraz 95 niutonometrów. Ten dwupaliwowy układ występuje jedynie z pięciobiegową przekładnią mechaniczną.
Póki co nie ujawniono cen nowego modelu. Z pewnością będą przystosowane do indyjskich realiów oraz ofert głównych konkurentów, by klienci mogli śmielej patrzeć w stronę nieco bardziej prestiżowej marki, niż Tata czy Mahindra.