w

Baojun Yep Pick-up. Nawet nie wiesz, że chciałbyś go mieć

Baojun Yep Pick-up
Baojun Yep Pick-up. Nawet nie wiesz, że chciałbyś go mieć

Samochody chińskie stają się coraz ciekawszą alternatywą dla modeli renomowanych producentów. Czyżby zmieniał się gust klientów?

Nie chodzi tu o upodobania, tylko technologię. Rewolucja w przemyśle motoryzacyjnym, do której doprowadza lobbowanie i mało rozsądna polityka tworzy nowe możliwości dla firm azjatyckich, które wkrótce mogą pogrążyć te europejskie. Baojun Yep Pick-up nie będzie gwoździem do trumny, ale z pewnością ktoś może uznać, że jest lepszym wyborem, niż renomowane produkty oferujące takie same rozwiązania techniczne.

Krótko mówiąc, elektryczne układy napędowe są bardzo zbliżone do siebie. Każdy producent stara się udoskonalać swoje konstrukcje, ale sposoby działania i budowy silników oraz baterii litowo-jonowych są praktycznie takie same. Nic więc dziwnego, że niektórzy nie chcą przepłacać.

Elektryczne układy napędowe są raczej na początku swojego rozwoju. Największą bolączką pozostają wspomniane akumulatory trakcyjne, których użytkowanie bywa mało komfortowe. Poza tym, są bardzo ciężkie i wrażliwe. Póki co nie ma jednak realnej alternatywy. Zresztą, nawet jeśli pojawiłaby się, to pewnie nie zostałaby wprowadzona, bo poczynione inwestycje muszą przecież się zwrócić. A to nie będzie szybki proces.

Baojun Yep Pick-up

Wróćmy jednak do głównego bohatera tego materiału. Baojun Yep Pick-up to oczywiście nowa wersja nadwoziowa modelu wprowadzonego przez spółkę SAIC-GM-Wuling. Jest dwudrzwiowym modelem użytkowym o bardzo skromnych gabarytach.

>58 procent chińskich marek ma mniej, niż 10 lat. Ekspansja samochodowa dopiero się zaczyna

Chińskie autko ma zaledwie 3,4 metra długości, co oznacza, że zmieści się bez problemu w każdej luce parkingowej. Jego układ napędowy nie został ujawniony, ale można podejrzewać, że pochodzi z bliźniaczego crossovera.

Baojun Yep Pick-up
Ta niewielka półciężarówka ma około 3,4 metra długości

To oznacza, że pod maską mieszka silnik elektryczny generujący 67 koni mechanicznych oraz 140 niutonometrów. Potencjał trafia jedynie na oś tylną. Bateria zintegrowana z układem może zapewniać do 303 kilometrów (zgodnie z normami CLTC). Co ciekawe, w ofercie może znaleźć się również wariant AWD oparty na dwóch silnikach.

Baojun Yep Pick-up ma tylko dwumiejscową kabinę, ale przy tych gabarytach to absolutnie nie przeszkadza. Dzięki przestrzeni załadunkowej może zabrać naprawdę sporo bagażu. Szkoda tylko, że producent nie podał ładowności. Tak czy inaczej, taka mała półciężarówka mogłaby okazać się fajnym środkiem transportu w mieście.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford F-1000 Deserter

To auto budzi pożądanie wśród „graciarzy”. Jest jak zlepek wszystkiego nieudanego

Hyundai Exter 2023

Hyundai Exter 2023, czyli kolejne wypełnienie niszy