Możliwości konfiguracyjne samochodów użytkowych mogą wydawać się bardzo szerokie i dopasowane do potrzeb klienta. Ten wariant jest jednak słabo znany, choć często wybierany przez konkretną grupę nabywców.
Przed Państwem podwójny Citroen Jumper, który przywodzi na myśli bliźnięta syjamskie. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, by dojść do tego samego wniosku. Po co ktoś kupuje tak dziwny twór samochodowy? Wbrew pozorom, ma to sens.
Początkowo zakładaliśmy, że taka konstrukcja może przydać się w specyficznych warunkach. Na przykład w tunelach, gdzie trzeba dotrzeć w wybrane miejsce, ale nie ma jak zawrócić. Żeby nie jechać na wstecznym, można przecież przesiąść się do drugiej kabiny i wrócić przodem do kierunku jazdy.
Ta teoria ma jednak kiepskie podstawy, ponieważ nie wyjaśnia pustej przestrzeni pomiędzy „szoferkami”. Postanowiliśmy więc przyjrzeć się bliżej, o co w tym wszystkim chodzi. Niektórzy z Was będą zaskoczeni.
Podwójny model użytkowy bez jakiejkolwiek przestrzeni ładunkowej to tak zwana „baza”. Wykorzystują ją konkretne firmy, które tworzą konkretne projekty specjalne. Wbrew pozorom, istnieje duża liczba takich biznesów.
Podwójny Citroen Jumper – pozorny bezsens
Choć wygląda jak gotowy do jazdy, są to dwie niezależne, czasowo połączone konstrukcje. Mają swoje własne układy napędowe, a stelaż, który je łączy został zastosowany tylko i wyłącznie w celu przetransportowania.
Wśród potencjalnych nabywców są firmy specjalizujące się na przykład w budowie aut turystycznych. Dzięki czasowemu scaleniu dwóch konstrukcji, klient otrzymuje dwie bazy gotowe do zaadoptowania.
Zamówienie „2 w 1” skraca czas produkcji i koszty transportu. Podwójny Citroen Jumper jest korzyścią zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Wyposażenie jest oczywiście zależne od zamówienia.
Citroen Jumper „Back to Back”, bo tak jest nazywany, występuje tylko i wyłącznie z identycznymi silnikami 2.2 HDI generującymi 138 koni mechanicznych. To dobrze znane, dopracowane i oszczędne konstrukcje, które zostały zintegrowane z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi.
Ile kosztuje Citroen Jumper Back to Back?
To zależy od rynku, na którym jest oferowany. Warto spojrzeć na brytyjski cennik, ponieważ dobrze oddaje wspomniane oszczędności, które dla klienta biznesowego stanowią podstawę dokonania takiego zakupu.
>Mały kamper z ładnym wnętrzem. Diesel zapewnia tanią jazdę
Wariant Back to Back w Wielkiej Brytanii kosztuje od 36 018 funtów, czyli 180 090 złotych (kurs 5,00). Z kolei wersja Chassis Cab (pojedyncza kabina z dwoma osiami i samym podwoziem) stanowi wydatek 36 882 funtów, czyli 184 410 złotych.
Nic więc dziwnego, że producenci, którzy gruntownie modyfikują auto i nie potrzebują jego „tyłu”, preferują zakup podwójnego Citroena Jumpera zamiast odmiany konwencjonalnej. Dobrze, że francuska marka ma taką opcję w swojej ofercie.