Gama użytkowych modeli amerykańskiego producenta jest stopniowo elektryfikowana. Teraz do oferty kombivana zostanie dołączona wersja hybrydowa typu plug-in.
Ford Tourneo Connect PHEV jest odpowiedzią na zmieniające się trendy motoryzacyjne – także w klasie pojazdów użytkowo-osobowych. Stanowi dobry kompromis między konwencjonalnymi wersjami a tymi w pełni elektrycznymi.
Jeżeli chodzi o stylistykę, to nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym. Bystre oko dostrzeże jedynie dedykowane oznaczenia i klapkę zasłaniającą gniazdo ładowania, która znajduje się na lewym przednim błotniku.
Zmiany stylistyczne wersji hybrydowej byłyby tylko zbędnym kosztem. Klienci nie chcą, by auta z takimi napędami wyglądały dziwnie – to już nie są czasy Priusa drugiej generacji. Popularność hybryd sprawia, że trudno je traktować jak wyjątkowe.
Ford Tourneo Connect PHEV – dane techniczne
Sercem zastosowanego układu jest benzynowy silnik Ecoboost o pojemności 1,5 litra. To doładowana konstrukcja, która została uzupełniona jednostką elektryczną. Producent nie ujawnił za wielu szczegółów technicznych poszczególnych podzespołów, ale wiemy, że moc systemowa tego duetu to 148 koni mechanicznych i 350 niutonometrów.
Jesteśmy pewni, że Ford Tourneo Connect PHEV posiada napęd na przednią oś, ale trudno jednoznacznie stwierdzić, jaka skrzynia go uzupełnia. To na pewno automat, ale nie wiadomo o ilu przełożeniach.
Dane dotyczące akumulatora trakcyjnego też są owiane tajemnicą. Firma poinformowała jednak, że zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 110 kilometrów, co jest świetną wartością. Podejrzewamy więc, że pojemność „baterii” sięga 20 kWh netto.
>Ford E-Scort mógłby osiągnąć sukces. Ten projekt ma potencjał, ale potrzebuje zainteresowania
Jesteśmy więc ciekawi, jakimi osiągami będzie charakteryzował się ten wariant. Istotnym parametrem wydaje się także masa własna. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na dalsze wieści od producenta.
Hybrydowy Tourneo Connect oferuje cztery tryby jazdy pozwalające na pełne wykorzystanie lub oszczędzanie energii elektrycznej – w zależności od potrzeb. Układ PHEV ma być dostępny w obu odmianach nadwoziowych: standardowej i przedłużonej.
Wyposażenie auta będzie zależny od wyboru konkretnej wersji. Tourneo może mieć na pokładzie cyfrowe wskaźniki, 10-calowy ekran multimedialny, adaptacyjny tempomat i pakiet systemów wsparcia kierowcy. Wersja PHEV ma trafić do oferty już tego lata, a pierwsze dostawy rozpoczną się pod koniec roku.