Amerykańska marka utrzymuje przy życiu sportową odmianę swojego kompaktowego modelu, ale warto pamiętać, że ta najmocniejsza, czyli RS już dawno została wycofana.
Ford Focus ST Edition 2024 musi więc bronić honoru konserwatywnych reprezentantów swojego gatunku. I robi to całkiem dobrze. Hot hatch w zaktualizowanej konfiguracji oferuje szereg ciekawych i przydatnych rozwiązań.
I tu trzeba wspomnieć o benefisie tego samochodu. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez samego producenta, ST zostanie wycofane już w 2025 roku. To oznacza, że to ostatni dzwonek, by nabyć ten udany model, który został stworzony z myślą o kierowcy, co dziś nie jest już takie oczywiste.
>Ford Puma 2024 już w polskim cenniku. Teraz można zyskać 20 tysięcy złotych rabatu
Jak widać, karoserię tej odmiany zdobi lakier Azura Blue, który jest oczywiście zainspirowany wspomnianym RS-em. Uzupełniają go czarne akcenty i dedykowane elementy wnętrza podkreślające unikatowy charakter.
Ford Focus ST Edition 2024
Zacznijmy od zmian technicznych. Prezentowana edycja dysponuje ulepszonym podwoziem, w skład którego wchodzą elementy pakietu Track Pack. Wśród nich znajdziemy między innymi regulowane, gwintowane zawieszenie oraz układ hamulcowy firmowany przez Brembo.
Zawieszenie posiada dwururowe obudowy amortyzatorów, które wykonano ze stali nierdzewnej. Dzięki nim uzyskano o 50 procent większą sztywność. Należy podkreślić, że prześwit auta może być obniżony o 10-30 milimetrów.
Ciekawostkę stanowią również koła. Obręcze w rozmiarze 19 cali pozostały takie same, ale uzupełniono je oponami Pirelli P Zero Corsa, które zastąpiły ogumienie Michelin Pilot Sport 4S. Nie ujawniono, dlaczego podjęto taką decyzję.
W kabinie znajdziemy kubełkowe fotele z eleganckimi szwami. Mimo że Ford Focus ST Edition 2024 nastawiony jest na sportową jazdę, może być także użytkowany na co dzień – i to bez wyrzeczeń. Świadczy o tym dobre wyposażenie obejmujące system audio z 10 głośnikami, pakiet asystentów bezpieczeństwa czy podgrzewane fotele i kierownica.
Jednostka napędowa pozostała taka sama. To silnik 2.3 EcoBoost, który generuje 280 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Przenoszeniem jego potencjału na przednią oś zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna. Co istotne, wspiera ją elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Focus ST Edition 2024 osiąga setkę w 5,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h Ta przyjemna konfiguracja będzie dostępna na wybranych rynkach europejskich. W wielkiej Brytanii stanowi wydatek 42 905 funtów.