w

Dacia Jogger Hybrid 2024 w polskiej ofercie. To najdroższe kombi w historii marki

Dacia Jogger Hybrid 2024
Dacia Jogger Hybrid 2024 w polskiej ofercie. To najdroższe kombi w historii marki

Popularność tego modelu jest w pełni uzasadniona. Łączy bowiem przystępną cenę z praktycznym charakterem. Czy tak też jest w przypadku wersji zelektryfikowanej?

To już zależy od punktu widzenia. Dacia Jogger Hybrid 2024 jest tą najdroższą w ofercie, co może wywołać kręcenie nosem. Patrząc jednak na oferty konkurentów z podobnymi układami napędowymi, wciąż można mówić o bardzo rozsądnej propozycji.

Jeżeli chodzi o stylistykę, to próżno szukać istotnych zmian. Jako że to hybryda samoładująca, nie ma nawet zewnętrznego gniazda ładowania. Wszystko skupia się zatem na dedykowanych oznaczeniach.

Dacia Jogger Hybrid 2024
Pod względem stylistycznym, hybrydową wersję wyróżniają jedynie oznaczenia

Warto w tym miejscu przypomnieć wymiary tego samochodu. Jogger ma 4547 milimetrów długości, 1848 milimetrów szerokości (bez lusterek) i 1674/1691 milimetrów wysokości. Z kolei rozstaw osi sięga 2897 milimetrów.

Wnętrze wersji hybrydowej niemal nie różni się od tych pozostałych. Co najważniejsze, bagażnik pozostał tak samo pojemny, a to oznacza 607 litrów w konfiguracji pięcioosobowej oraz 160 litrów za trzecim rzędem.

Dacia Jogger Hybrid 2024 – dane techniczne

Rumuńskie kombi otrzymało dobrze znany układ z Renault. Jego bazą jest wolnossąca jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 94 koni mechanicznych. Jej uzupełnieniami są E-Motor (49 koni mechanicznych) oraz system HSG (20 koni mechanicznych).

Potencjał systemowy tego układu to 140 koni mechanicznych. Za przenoszenie mocy na przednią oś odpowiada konstrukcja Multi-mode, która łączy czterobiegowy automat z tym bezstopniowym. Nie jest tajemnicą, że nie jest to zestaw dedykowany kierowcom o sportowym zacięciu, co zresztą potwierdzają osiągi.

Sprint do setki zajmuje 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 167 km/h – skromnie, jak na taką moc. Najważniejsze jest jednak umiarkowane zużycie paliwa. Producent podaje średnią na poziomie 4,8 litra. I według nas może to pokrywać się pomiarami rzeczywistymi, ponieważ mieliśmy już okazję sprawdzać ten układ w innych modelach.

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger?

I tu przechodzimy do kluczowego wątku. Za najtańszą konfigurację oferującą zelektryfikowany układ napędowy trzeba zapłacić 109 550 złotych. Tyle kosztuje egzemplarz z pięcioosobowym wnętrzem oraz drugim poziomem wyposażenia.

Odmiana Expression, bo taką nosi nazwę, oferuje m.in.: klimatyzację manualną, tylne czujniki parkowania, dzieloną kanapę, elektryczne szyby w obu rzędach, elektryczne lusterka, modułowe relingi dachowe, światłą przeciwmgłowe, skórzaną kierownicę, ośmiocalowy ekran multimedialny oraz przyciemniane szyby.

>Nowa Dacia Duster już od 79 900 zł. W podstawie 100 KM, LPG i klimatyzacja. To już jest hit!

Dacia Jogger Hybrid jest dostępna także w wersji siedmiomiejscowej, co wiąże się z dopłatą 4500 złotych. Klienci zainteresowani bogatszym wyposażeniem mogą postawić na wariant Extreme, który kosztuje 114 350 złotych lub 118 850 złotych.

Za wspomniane wyżej kwoty można mieć dodatkowo klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, dostęp bez kluczyka, tapicerkę MicroCloud, lotnicze stoliki w oparciach pierwszego rzędu oraz 16-calowe felgi aluminiowe.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spalinowe agregaty w elektrycznych Mercedesach

Mercedes EQS po liftingu. No nie wiem, czy jest lepiej

Ford Focus ST Edition 2024

Ford Focus ST Edition 2024 to jeden z ostatnich sportowych kompaktów z manualną skrzynią