w

Czy przyszłość SEAT-a to mikrosamochody? Niewykluczone

SEAT mikrosamochody
Czy przyszłość SEAT-a to mikrosamochody? Niewykluczone

Znana i lubiana marka ma zagwozdkę. Grupa Volkswagena wciąż nie podjęła decyzji na temat przyszłości hiszpańskiej firmy.

Przyszłość SEAT-a jest niepewna, choć póki co należy wykluczyć całkowite wycofanie lub upadłość. To byłoby zupełnie niepotrzebne i przede wszystkim niekorzystne dla całego koncernu. Niemniej jednak konieczne jest opracowanie nowej strategii na najbliższe dekady.

Sytuacja gwałtownie uległa zmianie, gdy na barkach tego producenta wyrósł nowy twór o nazwie CUPRA. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Sportowa gama błyskawicznie zyskuje na popularności, ale ten medal ma dwie strony. Bliskość technologiczna z SEAT-em sprawia, że dochodzi do rynkowego kanibalizmu.

>Kompaktowe kombi z silnikiem benzynowym to głos rozsądku. SEAT Leon Sportstourer to potwierdza (test)

Krótko mówiąc, problemem jest zbliżona gama modelowa. Skoro fajnie wyglądający Leon od marki CUPRA jest dostępny z silnikiem 1.5 TSI, to po co kupować mniej emocjonującego SEAT-a? No właśnie. Dotyczy to także kompaktowego SUV-a, czyli Ateki.

Konieczne jest większe urozmaicenie gam modelowych, by klienci mogli odróżniać te hiszpańskie marki. SEAT może pozostać bardziej konserwatywną propozycją, ale najważniejsze, by miał inną ofertę modelową, niż CUPRA.

Przyszłość SEAT-a – mikrosamochody?

I tu pojawia się nowy wątek dotyczący strategii hiszpańskiej marki. Wysoko postawieni przedstawiciele koncernu Volkswagena ujawnili dziennikarzom, że rozważana jest rewolucja w gamie modelowej SEAT-a.

To tak naprawdę bardzo radykalna zmiana, ale biorąc pod uwagę okoliczności, może mieć dużo sensu. Przyszłość SEAT-a może skupiać się na mikrosamochodach i miejskiej elektromobilności.

Przyszłość SEAT-a
Jeżeli SEAT przestawi się na miejską elektromobilność, to należy spodziewać się nie tylko mikrosamochodów, ale też jednośladów na prąd

Na zmiany jest jeszcze czas, ale konieczne są decyzje. Przypomnijmy, że zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych na terenie Unii Europejskiej ma zostać wprowadzony w 2035 roku. To niecałe dwie generacje pojazdów.

Jeżeli SEAT rzeczywiście przestawi się na miejską mobilność, to w jego gamie pojawią się nie tylko mikrosamochody, ale też skutery i rowery. Warto w tym miejscu przypomnieć o koncepcie, który został zaprezentowany w 2019 roku podczas targów w Genewie. Był to projekt zapowiadający potencjalnego rywala Renault Twizy. Nie przetrwał, ale teraz istnieje możliwość powrotu do tej konstrukcji, tyle że przy zastosowaniu wydajniejszej technologii.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-AMG EQS tuning

Mercedes-AMG EQS Brabus. Plusem jest aerodynamika

BMW M5 E39 na sprzedaż

Idealne BMW M5 E39 na sprzedaż. „Cena jak za nowe Ferrari”