Rajdy samochodowe mają niesamowitą historię. Choć ich popularność nie jest tak duża, jak w latach 90., wciąż przyciągają fanów sportu motorowego z całego świata.
Znany zespół postanowił nawiązać do przeszłości i przygotował specjalne barwy rajdowego Yarisa Rally2 będące hołdem dla legendarnej maszyny, która pokonywała odcinki specjalne ponad 30 lat temu.
Pośrednią bohaterką tego materiału jest oczywiście Toyota Celica WRC z 1993 roku z motywem Castrol. Potentat olejowy był wtedy mocno zaangażowanym sponsorem i właśnie dlatego na karoserii rajdówki widniało jego logo.
Należy przypomnieć, że tak skonfigurowana Celica była prowadzona przez prawdziwe tuzy rajdów. Wśród nich byli Carlos Sainzd, Didier Auriol i Juha Knkkunen. Unikatowe barwy rajdowego Yarisa zostaną wykorzystane podczas tegorocznego Rajdu Wielkiej Brytanii.
Barwy rajdowego Yarisa hołdem dla legendy
Nie ma wątpliwości, że Toyota Celica WRC jest jedną z najbardziej charakterystycznych maszyn z lat 90. Fajnie, że zespół Melvyn Evans Motorsport postanowił do niej nawiązać. Tym samym wywołał nostalgię wśród starszych obserwatorów tej dyscypliny.
Debiut prezentowanej konfiguracji miał miejsce w Rolls of Monmouth, czyli malowniczej posiadłości zlokalizowanej w brytyjskim kraju. Obok Yarisa postawiono oryginalną Celicę. Taki duet robi naprawdę duże wrażenie.
Udostępnione zdjęcie pokazuje także, jak bardzo zmieniła się technologia i gabaryty. Miejskie auto przystosowane do rajdów jest większe, niż kompaktowe coupe. Celica wyróżniała się opływowością i prostotą. Rajdowy Yaris jest na jej tle jak RoboCop. Widać tu ogromny rozwój aerodynamiki.
>Rajdowe legendy w terenowym wydaniu. Jimny to idealna baza!
Warto podkreślić, że barwy rajdowego Yarisa nawiązujące do coupe Toyoty zostały przygotowane przez firmę Keane Design. Kluczem było wierne odwzorowanie, dlatego oprócz napisów Castrol pojawiły się czerwone i zielone wstawki graficzne.
Toyota GR Yaris Rally 2 posiada trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który nie posiada elektrycznego wsparcia (w odróżnieniu do Rally1). Jednostkę napędową połączono z sekwencyjną, pięciobiegową skrzynią, która przekazuje potencjał na obie osie. Z kolei legendarna Celica posiadała dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy z sześciobiegową skrzynią Xtrac.