Japończycy wiedzą, że zróżnicowanie gamy modelowej jest kluczem do utrzymania wysokiego zainteresowania klientów. Dotyczy to praktycznie każdego rynku.
Mimo tego, ten model i tak wydaje się zaskakującym pomysłem. Zabawny minivan Toyoty wkrótce zostanie dołączony do oferty. Skąd ten wniosek? Producent przeszedł już procedurę patentową w kontekście tego modelu.
Być może wyda się to kontrowersyjne, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że to znacznie bardziej rodzinny samochód, niż SUV podobnych gabarytów. Fakt, wygląda bardzo kontrowersyjnie, ale w tych czasach nie jest to wadą. Wręcz przeciwnie.
Zacznijmy od tego, że w 2023 roku marka pokazała koncept X-Van Gear podczas Japan Mobility Show. Wydawało się, że był to pokaz umiejętności projektantów, ale wiele wskazuje na to, że mieliśmy do czynienia z zapowiedzią modelu seryjnego.
Grafiki patentowe sugerują czego można się spodziewać. To zaskakująco odważny projekt, który po dłuższym przemyśleniu wydaje się naprawdę ciekawą propozycją dla kierowców szukających praktyczności.
Zabawny minivan Toyoty ma sens!
Stylistyka jest rzeczywiście wesoła. Auto jest długie, jak jamnik, a przy tym ma spłaszczony front z wysoko poprowadzoną szybą, który przypomina buldoga. I podobnie jak wymienione pieski, ma to swój urok.
Warto zwrócić uwagę na szyny umieszczone na błotnikach. Zwiastują one drzwi przesuwne dla obu rzędach. Jak widać, otwierają się w przeciwnych kierunkach, co zwiastuje zintegrowany słupek środkowy. Byłoby najlepiej, gdyby nie były elektryczne. System mechaniczny działa szybciej i mniej usterkowy.
Nietypowym akcentem jest jednak ten ostatni słupek, który „oplata” dach. Ciekawie prezentują się także wąskie elementy oświetlenia. Wydaje się, że główne reflektory umieszczono w zderzaku, a przy krawędzi maski znajdują się LED-y do jazdy dziennej.
Przeszklenia są bardzo duże, dlatego można przypuszczać, że wnętrze będzie bardzo dobrze doświetlone. Poza tym, zapewnią dobrą widoczność, co w połączeniu z krótkimi zwisami nadwozia pozwoli na bezproblemowe manewrowania.
>Toyota Prius Kuhl Racing. Duża gleba i lekki negatyw
Na tym etapie nie są jasne żadne dane techniczne, ale X-Van Concept miał 4695 milimetrów długości, 1820 milimetrów szerokości i 1855 milimetrów wysokości. Można więc przypuszczać, że jeśli powstanie wersja produkcyjna, to będzie miała zbliżone gabaryty.
Według nas ten zabawny minivan Toyoty powinien trafić na rynek globalny. Gdyby otrzymał napęd hybrydowy i rozsądnie skalkulowaną ofertę, to wzbudziłby duże zainteresowanie klientów, którzy nie są przekonani do SUV-ów.