Gama modelowa każdego producenta uzależniona jest od uwarunkowań i strategii na konkretnym rynku. To oznacza, że może różnić się w zależności od miejsca, gdzie występuje.
To auto użytkowe jest absolutnie nieznane w naszym kraju. Niewykluczone, że w Polsce nie znajduje się nawet jeden egzemplarz. W licznych krajach Starego Kontynentu może być bardzo podobnie w tej kwestii.
Czy można mówić o jakiejkolwiek stracie z perspektywy lokalnego klienta? Wydaje się, że Europejczycy mają nieco większe wymagania, ale z pewnością znaleźliby się wśród nas fani oszczędzania, którzy chętnie kupiliby surowy pojazd dostawczy ze względu na potencjalnie niższą cenę. Pozory jednak mylą.
>Fiat Ducato Diesel. Prędkość maksymalna zaskakuje
Tak czy inaczej, nie ma na to szans – przynajmniej z pierwszej ręki. Dlaczego? Ten model nie spełnia norm obowiązujących na terenie UE. Niektórzy mogą stwierdzić, że to zacofana konstrukcja, która nie oferuje niczego ponad przeciętność. I będą mieli racje.
Auto użytkowe z innego kontynentu
Cóż to takiego? Peugeot Partner Rapid. Brzmi to jak nowa wersja popularnego samochodu, który swego czasu cieszył się bardzo dużym wzięciem na lokalnym rynku. A tu psikus! To zupełnie inne auto użytkowe o budżetowym charakterze i takim też wykonaniu.
Pod względem stylistycznym jest nieco szaloną mieszanką. Front podobny zupełnie do niczego, tylna skrzynia jakby dołożona z większego modelu, a pionowe lampy zapożyczone z Fiata Doblo. To nie wygląda dobrze.
Co ciekawe, płyta podłogowa pochodzi z Fiata Fiorino Twin LCV, co oznacza, że ten nietypowy twór jest mniejszy, niż oryginalny Peugeot Partner. Najgorsze są jednak te zaburzone proporcje, które bardziej budzą litość, niż pożądanie.
Kabina jest dwuosobowa. Kokpit ma w sobie tyle nowoczesności, co Punto drugiej generacji – a może i jeszcze mniej. W podstawowej wersji są zegary i niewiele więcej. Radioodtwarzacz? Trzeba dopłacić.
Resztę przestrzeni przeznaczono na załadunek. Co ciekawe, skrzynia ma wielkość 3,3 metra sześciennego. Warto zaznaczyć ,że jest w stanie pochłonąć 650 kilogramów. Akurat te wartości nie budzą zastrzeżeń.
Pod maską znajduje się benzynowy silnik 1.4 EVO Flex generujący dokładnie 84 konie mechaniczne i 116 niutonometrów. Moc trafia na przednią oś za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej.
Peugeot Partner Rapid jest wciąż oferowany na rynkach Ameryki Południowej. Ile kosztuje? Bazowa wersja to wydatek 99 990 reali brazylijskich, co oznacza niemal 83 tysiące złotych (kurs 0,83). Jak widać, nie jest wybitnie tani.
Dla porównania, Fiat Fiorino kosztuje w Polsce około 80 tysięcy złotych, ale jego ładowność to niewiele 535 kilogramów, czyli wyraźnie mniej. Plusem jest natomiast silnik Diesla.