Oto pojedynek, który będzie emocjonował każdego fana motoryzacji. Tych samochodów nie kupują pragmatycy, tylko fani czterech kółek, którzy cenią świetne osiągi i spalinowe układy napędowe.
Alfa Romeo Giulia GTA to oczywiście najbardziej wyczynowe wydanie włoskiego sedana. Z kolei BMW M4 CSL jest topową konfiguracją niemieckiego coupe. Wbrew pozorom, parametry techniczne tych aut wyglądają bardzo podobnie.
Zacznijmy od reprezentanta z kraju pizzy. Giulia GTA skrywa podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Generuje on 540 koni mechanicznych i 600 niutonometrów. Przenoszeniem mocy na tylną oś zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Masa własna włoskiego pojazdu to 1540 kilogramów.
>Alfa Romeo Giulia GTA kontra Quadrifoglio. Czy udało się wykazać różnice na prostej? (wideo)
Jak na tym tle wypada bawarski model? Pod jego długą maską znajduje się trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy również uzupełniony podwójnym doładowaniem. Potencjał? 550 koni mechanicznych i 650 niutonometrów.
Przenoszeniem mocy na tylną oś zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Masa własna? 1625 kilogramów, czyli o blisko 100 kilogramów mniej od standardowego M4.
>BMW M4 CSL i Porsche 911 GT3. Który sportowiec wygra na prostej? (wideo)
BMW M4 CSL ma nieco więcej koni i momentu obrotowego, ale jest też wyraźnie cięższe. Można przypuszczać, że wiele będzie zależało od procedury startu i wydajności w przenoszeniu mocy na jedną oś. Który z tych samochodów okaże się skuteczniejszy na prostej? Poniższe nagranie daje odpowiedź: