Oto niemiecki pojedynek dwóch maszyn, które swoimi charakterami zahaczają o świat motorsportu.
BMW M4 CSL i Porsche 911 GT3 to samochody budzące pożądanie wielu fanów motoryzacji. Oferują genialne osiągi, które są okraszone stylem, jakością wykonania oraz akceptowalnym komfortem umożliwiającym codzienną eksploatację.
W tym pojedynku trudno jednak wskazać faworyta. Potencjał napędowy obu maszyn jest zbliżony. Wiele zależeć będzie od aerodynamiki oraz wydajności w przenoszeniu mocy na asfalt. Zapowiada się emocjonująco.
BMW M4 CSL i Porsche 911 GT3 – drag race
Zacznijmy od flagowej konfiguracji bawarskiego modelu. BMW M4 CSL oferuje 550 koni mechanicznych i 650 niutonometrów. Ten spory potencjał pochodzi z podwójnie doładowanego silnika benzynowego. Jego potencjał trafia na tylną oś za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu. To wszystko przy masie własnej wynoszącej 1625 kilogramów.
Z kolei Porsche 911 GT3 ma znaną, legendarną, wolnossącą jednostkę o pojemności 4 litrów, która oddaje do dyspozycji użytkownika 510 koni mechanicznych i 470 niutonometrów. To nieco mniejsze wartości, niż w BMW, ale „prosiak” jest wyraźnie lżejszy – waży 1435 kilogramów. Tutaj również występuje napęd na tylną oś, ale zintegrowany z siedmiobiegowym automatem.
Po spojrzeniu na dane techniczne wciąż trudno o wskazanie faworyta. Wydaje się, że wiele zależy od skutecznego startu. Pozostaje więc obejrzeć poniższy materiał i poznać odpowiedź na nurtujące pytanie.