w

Diesel kontra elektryk: Audi Q7 V12 TDI i Audi e-tron w bezpośrednim starciu

Audi Q7 V12 TDI vs Audi e-tron
Diesel kontra elektryk: Audi Q7 V12 i Audi e-tron w bezpośrednim starciu

Takich pojedynków będzie coraz więcej. Następuje bowiem stopniowa zmiana warty w przemyśle motoryzacyjnym.

Oto Audi Q7 V12 TDI i Audi e-tron w bezpośrednim starciu. Czy dwunastocylindrowy diesel z poprzedniej epoki ma szansę z nowoczesnym i ekologicznym układem napędowym zaawansowanego SUV-a?

Zacznijmy od mocarnego Q7. Sześciolitrowy diesel mieszkający pod maską tego modelu oddaje do dyspozycji kierowcy 500 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów. Tak, tysiąc. Za przeniesienie tej mocy na obie osie odpowiada sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Waga? 2635 kilogramów.

Przeczytaj także: Nieoczywisty pojedynek. Audi e-tron vs BMW X4 m40d vs Honda Civic Type R (wideo)

Jego rywal z najnowszych czasów, czyli e-tron posiada kombinacje dwóch jednostek elektrycznej oferujących 405 koni mechanicznych i 664 niutonometry. Tutaj także można liczyć na automat (w zasadzie selektor kierunku jazdy) i napęd na wszystkie koła. Co ciekawe, elektryczne Audi jest lżejsze od najpotężniejszego SUV-a z dieslem. Waży 2445 kilogramów.

Przeczytaj także: Audi Q7 z mocarnym dieslem V12 TDI. Zobacz, jak przyspiesza do 277 km/h! (wideo)

Który samochód okazał się skuteczniejszy na prostym odcinku? Wiele zależało od refleksu kierowcy, ale Audi e-tron ma przewagę pod postacią natychmiastowego dostępu do pełnego potencjału (silnik elektryczny nie musi wkręcać się na obroty). No cóż, znak czasów. Przypomnijmy, że elektryczny SUV z Ingolstadt jest dostępny od 304 800 złotych (319 700 złotych za wersję Sportback).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DS 4 2021 premiera

DS 4 2021 już w Polsce. W gamie benzyny, diesel i hybryda plug-in

BMW ZBF-7er

Sekretny prototyp BMW serii 7 z lat 90. Już wtedy były w planach wielkie nerki!