A gdyby tak porównać ze sobą samochody, które nie mają ze sobą praktycznie nic wspólnego? Nikt tego nie potrzebował, ale przeciwskazań też nie było.
Zacznijmy od japońskiego hot hatcha. Honda Civic Type R skrywa dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy generujący 320 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na oś przednią odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna.
W tym pojedynku rywalem Hondy jest… bawarski SUV Coupe. I to z dieslem pod maską. To BMW X4 m40d, którego trzylitrowy silnik wysokoprężny oddaje do dyspozycji 330 koni mechanicznych oraz 680 niutonometrów. Zintegrowano go z automatem kierującym cały potencjał na wszystkie koła.
Ostatni gracz to… elektryczny crossover z Ingolstadt. Audi e-tron oferuje zespół napędowy na prąd generujący 408 koni mechanicznych oraz 664 niutonometry. Selektor przekazuje wszystkie argumenty na cztery koła.
Na papierze najlepiej wypada reprezentant Audi, ale pamiętajmy, że skrywa ciężkie baterie. Masa własna tego modelu to niemal 2,5 tony, podczas gdy Civic waży 1380 kilogramów, a X4 – dokładnie 1900 kilogramów. Duże znaczenie będzie więc miała masa własna. Który samochód dotrze na metę jako pierwszy? Zobacz sam: