w

Diesel kontra elektryk: Audi Q7 V12 TDI i Audi e-tron w bezpośrednim starciu

Diesel kontra elektryk: Audi Q7 V12 i Audi e-tron w bezpośrednim starciu

Takich pojedynków będzie coraz więcej. Następuje bowiem stopniowa zmiana warty w przemyśle motoryzacyjnym.

Oto Audi Q7 V12 TDI i Audi e-tron w bezpośrednim starciu. Czy dwunastocylindrowy diesel z poprzedniej epoki ma szansę z nowoczesnym i ekologicznym układem napędowym zaawansowanego SUV-a?

Zacznijmy od mocarnego Q7. Sześciolitrowy diesel mieszkający pod maską tego modelu oddaje do dyspozycji kierowcy 500 koni mechanicznych1000 niutonometrów. Tak, tysiąc. Za przeniesienie tej mocy na obie osie odpowiada sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Waga? 2635 kilogramów.

Przeczytaj także: Nieoczywisty pojedynek. Audi e-tron vs BMW X4 m40d vs Honda Civic Type R (wideo)

Jego rywal z najnowszych czasów, czyli e-tron posiada kombinacje dwóch jednostek elektrycznej oferujących 405 koni mechanicznych664 niutonometry. Tutaj także można liczyć na automat (w zasadzie selektor kierunku jazdy) i napęd na wszystkie koła. Co ciekawe, elektryczne Audi jest lżejsze od najpotężniejszego SUV-a z dieslem. Waży 2445 kilogramów.

Przeczytaj także: Audi Q7 z mocarnym dieslem V12 TDI. Zobacz, jak przyspiesza do 277 km/h! (wideo)

Który samochód okazał się skuteczniejszy na prostym odcinku? Wiele zależało od refleksu kierowcy, ale Audi e-tron ma przewagę pod postacią natychmiastowego dostępu do pełnego potencjału (silnik elektryczny nie musi wkręcać się na obroty). No cóż, znak czasów. Przypomnijmy, że elektryczny SUV z Ingolstadt jest dostępny od 304 800 złotych (319 700 złotych za wersję Sportback).

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DS 4 2021 premiera

DS 4 2021 już w Polsce. W gamie benzyny, diesel i hybryda plug-in

BMW ZBF-7er

Sekretny prototyp BMW serii 7 z lat 90. Już wtedy były w planach wielkie nerki!