w

Czołowe zderzenie starej Klasy S (W140) z Corsą B. Nie chciałbyś znajdować się w miejskim aucie (wideo)

Klasa S kontra Corsa - test zderzeniowy
Czołowe zderzenie starej Klasy S (W140) z Corsą B. Nie chciałbyś znajdować się w miejskim aucie (wideo)

Testy zderzeniowe są niezwykle istotne z perspektywy bezpieczeństwa. To one ujawniają reakcje aut podczas wypadków i kolizji.

Technologia z tym związana rozwija się stopniowo, podobnie jak poziom zaawansowania samych samochodów. W latach 90. nie było takiego nacisku na ochronę kierowcy i pasażerów, ale i tak widać było wyraźny postęp w porównaniu do starszych konstrukcji.

>Szlachetna decyzja policjanta: celowa czołówka z jadącym pod prąd (wideo)<

Nie jest jednak tajemnicą, że to te największe i najbardziej prestiżowe modele oferowały najwyższy poziom bezpieczeństwa. Reprezentanci segmentów A i B oferowali natomiast warunki, które dziś uznalibyśmy za spartańskie. Niestety, dotyczyło to też odporności na zderzenia.

Klasa S kontra Corsa

Nawet jakby topowe limuzyny i samochody miejskie nie różniły się specjalnie pod względem konstrukcyjnym, to i tak te większe pojazdy miałyby większe szanse przetrwania zdarzenia. To oczywiście zasługa masy własnej i stref zgniotu.

>Karkołomne wyprzedzanie na śliskiej drodze: Czołówka z Seicento (Video)<

Różnice w zaawansowaniu technologicznym były jednak znaczące, co odzwierciedla test zderzeniowy Klasy S (W140) z Corsą B. Wytworzona przez czołówkę energia była na tyle duża, że kabina miejskiego auta została wyraźnie zniekształcona. Trudno byłoby wyjść bez szwanku z takiego wnętrza.

>Toyota Corolla 1998 vs 2015 – test zderzeniowy (Video)<

Mercedes zdołał natomiast przetrwać bez naruszenia środka. Wszyscy podróżni znajdujący się w niemieckiej limuzynie nie mieliby kłopotu z samodzielnym opuszczeniem pojazdu. Nowe modele są znacznie bezpieczniejsze od tych biorących udział w tym porównaniu, ale różnice w masach i gabarytach wciąż mają znaczenie podczas zderzeń. Warto o tym pamiętać i nie sugerować się jedynie gwiazdkami zdobytymi w testach.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodge Hellcat redeye crash

Kolejny Dodge Challenger Hellcat rozbity. Zderzył się z Teslą. System kamer to nagrał (wideo)

Kolizja na parkingu

Panie, za dużo gazu! Tak wygląda zniszczenie kilku aut w 10 sekund (wideo)