Można odnieść wrażenie, że żadne negatywne zdarzenia o charakterze globalnym nie eliminują popytu na dobra ekskluzywne. Przemysł motoryzacyjny jest tego przykładem.
Wojna, pandemia, a może kryzys ekonomiczny? No cóż, systematyczny wzrost sprzedaży Lamborghini sugeruje, że są marki, które mają wypracowaną odporność nawet na tak poważne sytuacje na świecie.
Choć wciąż mówimy o niewielkim procencie, to istnieje grupa szczęśliwców, którzy w takich okresach potrafią mnożyć swój majątek, a następnie go pożytkować. I właśnie na tym korzysta włoski producent, który naprawdę nie ma powodów, by narzekać.
Wzrost sprzedaży Lamborghini – znowu
Aby nie być gołosłownymi, przejdźmy do liczb. W 2023 roku udało się sprzedaż 10 112 egzemplarzy nowych samochodów marki Lamborghini. To wyniki o 10 procent lepszy, niż w 2022 roku, a jednocześnie najlepszy w historii włoskiej firmy. Krótko mówiąc, są powody do świętowania.
Największym rynkiem pozostał region EMEA, czyli Europa, Bliski Wschód i Afryka. W tej części świata dostarczono 3987 sztuk, czyli o 14 procent lepiej, niż w poprzednim okresie. Na drugim miejscu znalazły się rynki amerykańskie z wynikiem 3465 sztuk. Z kolei w Azji i całym rejonie Pacyfiku sprzedano 2660 aut tej marki.
Jeżeli chodzi o poszczególne kraje, to motorem napędowym są Stany Zjednoczone. Tylko tam na zakup zdecydowało się aż 3000 klientów. Drugie miejsce przypadło Niemcom, ale z dużo gorszym rezultatem – dokładnie 961 egzemplarzy. Blisko naszych zachodnich sąsiadów znalazły się Chiny (845 sztuk) oraz Wielka Brytania (801 sztuk). W pierwszej piątce zmieściła się także Japonia (550 sztuk).
Nikogo z pewnością nie zaskoczy, że liderem gamy modelowej Lamborghini jest Urus. Włoski SUV cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i stanowi grubo ponad połowę całego popytu. W 2023 roku sprzedano aż 6087 egzemplarzy tego modelu.
>Lamborghini Urus ABT 2023. Gdy celem jest zwracanie uwagi
Drugie miejsce przypadło Huracanowi, który nabyło 3113 szczęśliwych klientów. Pozostałe procenty to oczywiście serie specjalne i różne wariacje na bazie Aventadora (np. Revuelto i Countach).
Włoski producent odniósł sukces i nic nie wskazuje na to, że nie utrzyma tego trendu. Jesteśmy prawie pewni, że w tym roku uda mu się ponownie zwiększyć popyt na swoje auta.