w

Wyścig pudełek na kołach. Prędkość nie jest ich mocną stroną

Citroen Ami vs electric cars
Wyścig pudełek na kołach. Prędkość nie jest ich mocną stroną

Pojedynki na prostej zawsze weryfikują dane techniczne producentów i ujawniają potencjały wszelkiego rodzaju samochodów.

Tym razem mamy dla Was wyścig pudełek na kołach. Określenie „pojazdy” nie oddaje do końca tego z czym mamy tak naprawdę do czynienia. Jazda takimi wynalazkami wydaje się dziś absurdalna, ale tak wygląda przyszłość w dużych aglomeracjach. Poważnie.

W tej rywalizacji biorą udział trzy elektryczne sprzęty. Ten najbardziej zaawansowany to Citroen Ami, który miał swój debiut w zeszłym roku. To ciekawa koncepcja, która łączy ekologiczny charakter z maksymalnie praktycznym wnętrzem ukrytym w skromnych gabarytach.

Mahindra e2 to nieco większy konkurent, który bardziej przypomina samochód. Posiada też więcej mocy (o której za chwilę). Z kolei Sinclair C5 wygląda na tym tle jak zabawka. Fakt nie jest wybitne piękny, ale został wymyślony w latach 80., co w pewnym sensie usprawiedliwia jego wygląd (i możliwości)

Wyścig pudełek na kołach

Citroen Ami, choć prezentuje się najbardziej innowacyjnie, nie skrywa pokaźnej mocy. Posiada niewielki silnik elektryczny, który generuje 8 koni mechanicznych. Nawet w skuterze to niewielka wartość. Warto dodać, że uzupełnia go bateria o pojemności 5,5 kWh, która pozwala na pokonanie do 75 kilometrów.

Mahindra e2o posiada nieco większe możliwości, przynajmniej na papierze. Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 42 koni mechanicznych potrafi osiągać prawie 100 km/h. Co więcej, stosunkowo duża bateria (15,5 kWh) pozwala na pokonanie 120 kilometrów.

Wyścig elektrycznych pudełek
Mahindra ma najwięcej mocy, ale jest też najcięższa w tym zestawieniu

Sinclair C5 jest przedstawicielem innej epoki i trzeba na niego patrzeć z przymrużeniem oka. Wystarczy dodać, że jego maksymalna prędkość to 24 km/h. Krótko mówiąc, nie ma za dużych szans z rowerzystą na składaku.

Wydaje się, że zwycięzcę tego pojedynku można wskazać bez większych problemów. Pamiętajmy jednak, że Mahindra jest najcięższa w tym zestawieniu, co jest spowodowane największymi gabarytami i taką też baterią litowo-jonową. Citroen nie imponuje mocą, ale kto wie… Warto więc obejrzeć ten powolny wyścig, by poznać nikomu niepotrzebną odpowiedź…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

G70 tuning

Genesis G70 po kompleksowych modyfikacjach. Co za kot!

Renault Clio RS R27

Clio z lampami Talismana. Ma 500 KM!