w

Wymiana akumulatora BMW i3. Koszt jak za nowe auto

BMW i3
Wymiana akumulatora BMW i3. Koszt jak za nowe auto

Posiadacze samochodów elektrycznych coraz śmielej przedstawiają swoje historie. Jak można się domyślać, nie wszystkie są pozytywne. Niektóre jednak wydają się wręcz absurdalne.

Mamy na myśli te o charakterze ekonomicznym, czego świetnym przykładem może być wymiana akumulatora BMW i3. Warto dodać, że był to jeden z pierwszych modeli bawarskiej marki, który powstał z myślą o zero-emisyjnym poruszaniu się po mieście.

Jego debiut nastąpił w 2013 roku. Auto wzbudziło duże zainteresowanie ze względu na ciekawy design i zaawansowane rozwiązania technologiczne. W samych Stanach Zjednoczonych do 2021 roku udało się sprzedać około 45 tysięcy egzemplarzy.

Wymiana akumulatora BMW i3 – horrendalny koszt

Amerykanie docenili niemiecki samochód elektryczny, ale z czasem zaczęli informować o jego głównym mankamencie, który ujawnia się zazwyczaj po przebyciu większego dystansu. Chodzi oczywiście o wspomniany już akumulator trakcyjny.

Jego wysokonapięciowa konstrukcja składa się z ośmiu ogniw. Gdy jedno z nich ulegnie awarii, użytkownik tego małego autka może mieć wręcz kłopoty finansowe. Dlaczego? Odpowiedź pojawia się na zdjęciach przedstawiających wyceny, które zostały sporządzone w autoryzowanych serwisach.

Wymiana akumulatora BMW i3
Rekordowa wycena rzekomo przekroczyła 71 tysięcy dolarów, co wydaje się abstrakcją

Na portalu Reddit można przeczytać, że wymiana akumulatora BMW i3 to koszt ponad 30 tysięcy dolarów, co oznacza wydatek około 120 tysięcy złotych. Co ciekawe, rekordzista miał dostać wycenę sięgającą 71 tysięcy dolarów.

Jest to absurdalna wartość biorąc pod uwagę cenę używanego auta. Zresztą, nawet jakby było nowe, to i tak trudno uzasadnić tę kwotę, bo przekracza pierwotną cenę pojazdu zakupionego prosto z salonu.

Tyle to nie!

Nie każdy użytkownik BMW i3 posiada rozszerzoną gwarancję. Pamiętajmy również o tym, że do usterki akumulatora wysokonapięciowego może dojść już po okresie ochronnym. Co zrobić w takiej sytuacji?

Złośliwi twierdzą, że najlepiej oddać auto na złomowisko, które przyjmie taki wynalazek. To oczywiście najgorsze rozwiązanie. Znacznie rozsądniej jest znaleźć niezależny warsztat specjalizujący się w takich usługach. Fachowiec oceni, czy można wymienić pojedynczy moduł (na tamtejszym rynku kosztuje 3500 dolarów), czy trzeba przełożyć cały podzespół.

>Wymiana baterii w 10-letnim aucie hybrydowym. Dealer chciał niemal 150 tysięcy złotych

Wbrew pozorom, takich miejsc jest coraz więcej. Amerykańscy użytkownicy tego modelu twierdzą, że wymiana akumulatora BMW i3 może zmieścić się w niecałych 10 tysiącach dolarów. To wciąż groteskowa kwota, ale i tak trzykrotnie mniejsza, niż w przypadku wspomnianych wycen.

Przy okazji to dobra lekcja dla potencjalnych klientów, którzy zamierzają kupić auto elektryczne z rynku wtórnego. Trzeba naprawdę uważać, dokładnie zweryfikować stan akumulatora i sprawdzić, ile kosztuje jego potencjalna wymiana w ASO lub prywatnym warsztacie. Tak czy inaczej, to nie są tanie rzeczy.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

3 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Proszę podać cenę wymiany silnika wraz z turbinami który pada po gwarancji i przy przebiegu 40tys km a jest to nagminne w dzisiejszych samochodach . Atakujecie elektryki bo ich nie rozumiecie trochę jak ciemnogród 😔

    • Proszę podać konkretnie które marki, modele i silniki i źródło informacji bo inaczej to Pan jest ciemnogrodem i populistą

  2. oho, kolejny obrońca elektryków. elektryki to zwykłe śmieci, zabawki dla bogatych nie mające żadnego ekonomicznego sensu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Fiat Multipla 2025 Maltese Design

Nowy Fiat Multipla to strzał w dziesiątkę. Co za design!

Geely i Renault

Geely i Renault finalizują umowę. Razem stworzą nowe silniki spalinowe i hybrydy