w

Wygląda jak Skoda Octavia po liftingu, ale to pozory. Czy rozpoznasz ten model?

Kia K9 po liftingu
Wygląda jak Skoda Octavia po liftingu, ale to pozory. Czy rozpoznasz ten model?

Fani klasycznej motoryzacji twierdzą, że nowoczesne samochody są coraz mniej oryginalne pod względem stylistycznym. To też sprawia, że można dostrzec między nimi duże podobieństwo, które w pewnym stopniu unifikuje globalną ofertę.

I coś w tym jest, choć trzeba uczciwie dodać, że w ubiegłym wieku też tak było. Po prostu ciężko jest stworzyć coś nowego na bazie od dekad stosowanego rodzaju nadwozia. I oto kolejny tego przykład. Ten samochód wygląda jak Skoda Octavia po kuracji odmładzającej, ale reprezentuje zupełnie inną markę i taki też segment.

Tożsamość stylistyczna jest jednym z najbardziej charakterystycznych elementów strategii współczesnych marek. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy projekt jednego producenta przypomina zupełnie inny projekt drugiego.

Wygląda jak Skoda Octavia, ale to Kia

Z pewnością część z Was może być tym faktem zaskoczona. Oto najnowsza wersja samochodu koreańskiego producenta. To model K9, który jest oferowany w Azji oraz Ameryce Północnej. Jego produkcja ma miejsce w rodzimym kraju i Rosji.

Aktualna, druga generacja pojawiła się na wybranych rynkach w 2018 roku. Do tej pory nie przypominała innego samochodu, ale po ostatnim liftingu pasa przedniego wygląda jak Skoda Octavia, która otrzymała duży grill.

Kia K9 po liftingu wygląda z przodu jak Skoda Octavia
Kia K9

I w tym miejscu warto zaznaczyć, że ten projekt stylistyczny wykonał Peter Schreyer, czyli dobrze znany inżynier, który pracował wcześniej dla bawarskiej marki. Co ciekawe, Kia K9 dzieli podzespoły z Genesisem G90, co oznacza, że jest dużą limuzyną, a nie kompaktowym liftbackiem.

>Kia K4 Hatchback. To auto ma więcej sensu, niż można przypuszczać

Podkreślają to wymiary. Koreańskie auto ma 5120 milimetrów długości, 1915 milimetrów szerokości i 1490 milimetrów wysokości. Z kolei jego rozstaw osi sięga 3110 milimetrów, a masa własna zaczyna się od 1920 kilogramów.

Kia K9 2024 wnętrze
Kia K9

Wersja po liftingu proponuje bogatszą ofertę konfiguracji stylistycznych. Dotyczy to zarówno lakierów, jak i dekorów użytych we wnętrzu. Oprócz tego, fotel pasażera oferuje masaż, a multimedia zostały zintegrowane z portami USB-C.

Pod maską wciąż będzie oferowany silnik V6 o pojemności 3,3 litra, którym w Europie dysponuje Kia Stinger. Kilka lat temu oferowane było nawet pięciolitrowe V8, ale z oczywistych powodów zostało już wycofane.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota będzie wciąż oferowała silniki Diesla

Toyota będzie wciąż oferowała silniki Diesla. „Duży projekt rozwoju”

Nissan Ariya

Norwegia uwielbia auta elektryczne. Dziś stanowią one 90 procent rynku