w

BYD Shark PHEV: 430 KM, szybkie ładowanie, 100 km na prądzie

BYD Shark PHEV
BYD Shark PHEV: 430 KM, szybkie ładowanie, 100 km na prądzie

Chiński producent pokazał światu swój zupełnie nowy model. To „Rekin”, czyli duży pick-up, który ma odnieść duży sukces na rynkach amerykańskich. Czy to się uda? Szanse są spore, tym bardziej że to hybryda.

Pod względem stylistycznym jest naprawdę dobrze. BYD Shark PHEV przypomina trochę Forda F-150, co uwydatniają przednie elementy oświetlenia. Kafelkowe reflektory zostały uzupełnione motywem bumerangów LED, które łączy blenda biegnąca pod krawędzią maski.

Wrażenie robi także duży grill z nazwą marki, który też nawiązuje do pomysłów amerykańskiego producenta. Niżej umieszczono solidnie wyglądający zderzak uzupełniony dodatkową, srebrną osłoną (najpewniej plastikową).

BYD Shark PHEV
BYD Shark PHEV

Z tyłu jest już nieco bardziej konwencjonalnie, co nie oznacza, że nudno. Prostokątne, pionowo wkomponowane lampy tworzą spójną całość z diodową listwą, która zajmuje całą szerokość klapy. Na tej drugiej wytłoczono również nazwę producenta.

BYD Shark PHEV ma 5457 milimetrów długości, 1971 milimetrów szerokości oraz 1925 milimetrów wysokości. To oznacza, że jest dłuższy od Chevroleta Colorado oraz Forda Rangera i trochę krótszy, niż Jeep Gladiator. Ten ostatni nie stanowi jednak zagrożenia z perspektywy rynkowej.

BYD Shark PHEV wnętrze
BYD Shark PHEV

Wnętrze samochodu nie rozczarowuje. Jest dokładnie takie, jakiego można oczekiwać po zachodnim produkcie. Znajdują się w nim cyfrowe wskaźniki osadzone na wyświetlaczu o przekątnej 10,25 cala. Przed nimi została zamontowana kierownica z fizycznymi przyciskami.

Na konsoli centralnej znajduje się ekran multimedialny o przekątnej 12,8 cala. Pod nim wkomponowano dwie dysze nawiewu. Z kolei na tunelu środkowym zagościły dodatkowe przyciski, selektory, drążek skrzyni biegów oraz szeroki podłokietnik ze schowkiem.

BYD Shark PHEV – dane techniczne

Chiński producent nie ujawnił jeszcze wszystkich parametrów technicznych dotyczących tego samochodu, ale już wiadomo, że pod maską mieszka 1,5-litrowy silnik benzynowy uzupełniony doładowaniem. Wspiera go jednostka elektryczna.

W przenoszeniu mocy na obie osie pomaga przekładnia automatyczna. Potencjał systemowy tego zestawu to 430 koni mechanicznych. Ze wstępnych informacji wynika, że BYD Shark PHEV przyspiesza do setki w 5,7 sekundy.

>BYD Seal X może trafić do Polski. Ma 416 KM i napęd na obie osie

Pojemność akumulatora nie została podana, ale wiemy, że chiński pick-up ma zasięg do 100 kilometrów w trybie zero-emisyjnym – zgodnie z cyklem NEDC. Ładowanie od 30 do 80 procent ma trwać około 20 minut.

Jeżeli chodzi o możliwości użytkowe, to są całkiem niezłe. Maksymalna ładowność wynosi 835 kilogramów, co pozwala przewieźć ciężki towar. Warto dodać, że Shark potrafi holować przyczepę o masie 2500 kilogramów.

Producent ujawnił ceny na rynku meksykańskim, gdzie nastąpiła premiera tego modelu. Bazowa konfiguracja kosztuje 899 980 peso, czyli 206 995 złotych (kurs 0,23). Biorąc pod uwagę zastosowaną technologię, jest to atrakcyjna oferta.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Leapmotor International

Nowa marka Stellantis w Polsce. Produkcja w Tychach, dobre ceny

Lexus LM

Polski rynek jest największym w Europie dla tego modelu. To minivan premium