w

Polski rynek jest największym w Europie dla tego modelu. To minivan premium

Lexus LM
Polski rynek jest największym w Europie dla tego modelu. To minivan premium

Choć nie wszyscy przyjmują to do wiadomości, polski rynek staje się coraz bardziej zamożny na tle innych – nawet tych zachodnich. Świadczą o tym wyniki sprzedaży w branży motoryzacyjnej.

Polacy bardzo często stawiają na droższe produkty, o czym świadczy obecność aż trzech marek premium w pierwszej dziesiątce rankingu rejestracji nowych modeli, który cyklicznie jest aktualizowany przez Instytut SAMAR. Ten minivan premium może nie zajmuje czołowej pozycji, ale i tak jest sporym zaskoczeniem – również dla samego producenta.

Bohaterem tej historii jest Lexus LM, czyli pełnoprawny minivan o ekskluzywnym charakterze. Został wprowadzony do oferty w 2023 roku i okazał się ciekawą alternatywą dla Mercedesa Klasy V. Choć wciąż charakteryzują go wyraźnie mniejsze liczby sprzedażowe, popyt i tak przerósł podaż.

Minivan premium Lexusa
Lexus LM 350h

Jak podaje polski oddział Lexusa, aktualnie realizowanych jest 140 zamówień przewidzianych na 2024 rok. Należy podkreślić, że to dwukrotnie więcej, niż przewidywano, co wiąże się z koniecznością zwiększenia mocy przerobowych w fabrykach.

„Obecnie dostarczyliśmy dopiero kilkanaście aut naszym klientom, fabryki starają się sprostać nowemu zapotrzebowaniu. Trzeba pamiętać, że pod względem zamówień modelu LM, rynek polski jest największym w Europie” – stwierdził Robert Mularczyk, PR Regional Senior Manager Toyota & Lexus Central Europe.

>Nowe coupe Lexusa coraz bliżej. Odeśle na emeryturę dwa modele

Mimo że liczba nie jest ogromna, pozycja lidera na pewno cieszy. Polacy poszukują niekonwencjonalnych, oryginalnych propozycji w różnych segmentach – nawet jeśli wymaga to większych nakładów finansowych. Warto podkreślić, że lokalni klienci stawiają przede wszystkim na konfigurację siedmiomiejscową.

Minivan premium Lexusa – cena, dane techniczne

Lexus LM występuje tylko w jednej wersji napędowej. To hybryda o oznaczeniu „350h”, która została oparta na benzynowym, czterocylindrowym silniku o pojemności 2,5 litra i mocy 190 koni mechanicznych. Wspierają go dwie jednostki elektryczne, które mają odpowiednio 182 i 54 konie mechaniczne.

Potencjał systemowy tego układu to 250 koni mechanicznych. Za przenoszenie mocy na koła (napęd E-FOUR) odpowiada bezstopniowa przekładnia eCVT. Japoński minivan premium do lekkich nie należy – waży około 2880 kilogramów.

Minivan premium Lexusa
Lexus LM 350h

Mimo tego, osiągi są całkiem niezłe. Sprint do setki zajmuje 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Biorąc pod uwagę przeznaczenie pojazdu, lepsze rezultaty nie są potrzebne. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi 7,4 litra.

Ile kosztuje Lexus LM 350h? To zależy od wersji. Ta siedmiomiejscowa startuje od 599 900 złotych. Za wersję czteroosobową, czyli tę dla VIP-ów trzeba zapłacić 729 900 złotych. To też wyjaśnia, dlaczego ta pierwsza cieszy się większym wzięciem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BYD Shark PHEV

BYD Shark PHEV: 430 KM, szybkie ładowanie, 100 km na prądzie

BMW Velvet XM

Aksamitne BMW XM. Może i wygląda fajnie, ale jak pozbyć się insektów?