Hot hatche z napędem na obie osie pozwalają zbliżyć się osiągami do prawdziwych supersamochodów.
I ten pojedynek jet najlepszym tego przykładem. Volkswagen Golf R oferuje dwulitrowy silnik TSI generujący 320 koni mechanicznych oraz 420 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na obie osie odpowiada siedmiobiegowa przekładnia DSG. Waga? 1551 kilogramów.
Potencjalnym konkurentem premium tego modelu jest Mercedes-AMG A 45 S, który posiada dwulitrowy, doładowany silnik produkujący aż 421 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. W tym przypadku mamy do czynienia z ośmiobiegowym automatem i również napędem na wszystkie koła. Waga auta ze Stuttgartu sięga 1660 kilogramów.
Oba auta posiadają system launch control (procedury startu), dlatego kluczową rolę odegrała tu moc. Nawet wyraźnie wyższa masa Mercedesa nie powstrzymała go od zostawienia w tyle rywala z Wolfsburga.