w

Renault Arkana już w Polsce: ceny, dane techniczne, wyposażenie

Renault Arkana już w Polsce: ceny, dane techniczne, wyposażenie

Francuski SUV Coupe doczekał się polskiej premiery. Wypełnia kolejną niszę w segmencie kompaktów.

Zacznijmy od tego, że to zupełnie inny samochód od tego, który jest sprzedawany w Rosji pod tą samą nazwą. To, jak daleko mu do miejskiego crossovera zdradzają już same wymiary. Samochód ma 4569 milimetrów długości, 1571 milimetrów wysokości, 2034 milimetry szerokości (z lusterkami) oraz 2720 milimetry rozstawu osi. Jest więc o około 10 centymetrów dłuższy od Kadjara.

Renault Arkana design
Arkana pod względem wymiarów jest większa od Kadjara

Pod względem stylistycznym robi bardzo dobre wrażenie. Charakterystyczne reflektory z ledowymi rogami, opadająca linia dachu, wyraźnie zaznaczona krawędź klapy bagażnika i szerokie lampy tylne tworzą spójną, lekko sportową całość.

Wnętrze czerpie garściami z najnowszych projektów francuskiej marki. To oznacza cyfrowe wskaźniki o wysokiej rozdzielczości, dotykowy ekran multimedialny, niezależny panel klimatyzacji, sporą liczbę dekorów i odważną kolorystykę. Summa summarum, kokpit prezentuje się bardzo dobrze.

Renault Arkana 2021 interior
Wnętrze korzysta z najnowszych instrumentów pokładowych oferowanych przez Renault

We wnętrzu również nie ma powodów do narzekań. Zmieszczą się tu bez problemu cztery dorosłe osoby, które odnotują wygodną podróż. Szerokość kabiny sięga 145 centymetrów, co jest wystarczającą wartością. Warto dodać, że bagażnik ma pojemność 513 litrów w wersji konwencjonalnej oraz 480 litrów w przypadku hybrydy.

Samochód jest dostępny wyłącznie z jednostkami benzynowymi uzupełnionymi elektrycznością. Oferta obejmuje wspomnianą odmianę klasyczną hybrydę oraz tzw. miękkie hybrydy. Tak wygląda pełna gama:

  • 1.3 TCe, 140 koni mechanicznych, 260 niutonometrów, siedmiobiegowy automat EDC, napęd FWD, 0-100 km/h: 9,8 sekundy, v-max: 205 km/h, zużycie paliwa: 6,1 litra
  • 1.3 TCe, 160 koni mechanicznych, 270 niutonometrów, siedmiobiegowy automat EDC, napęd FWD, 0-100 km/h: 9,6 sekundy, v-max: 210 km/h, zużycie paliwa: 6,3 litra
  • 1.6 E-TECH, 143 konie mechaniczne, 255 niutonometrów, automat Multi-mode MMT, napęd FWD, 0-100 km/h: 10,8 sekundy, v-max: 172 km/h, zużycie paliwa: 5,2 litra

Jak wynika z danych technicznych, każda konfiguracja dysponuje napędem na oś przednią. Dwie pierwsze oparte na doładowanej jednostce benzynowej oferują siedmiobiegowe skrzynie automatyczne. Z kolei klasyczna hybryda oferuje wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i konstrukcję skrzyń Multi-mode.

Za podstawową odmianę tego modelu trzeba zapłacić 111 900 złotych. Jak już wspomnieliśmy, każdy wariant oferuje przekładnię automatyczną. Za topową konfigurację trzeba natomiast zapłacić 142 900 złotych. Tak wyglądają ceny Renault Arkana:

Ceny Renault Arkana
Renault Arkana – cennik 2021

Renault Arkana jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia. Zen, Intens oraz R.S. Line. Podstawowa wersja posiada m.in.: barwione szyby tylne, 17-calowe felgi aluminiowe, fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, dzieloną kanapę, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, grafitowe dekory, klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy, wielofunkcyjną kierownicę oraz podstawowy pakiet systemów bezpieczeństwa.

Dopłata do odmiany Intens sięga 12 tysięcy złotych. Obejmuje ona dodatkowo m.in. 9,3-calowy ekran multimedialny, 10-calowe wskaźniki cyfrowe, skórzano-materiałową tapicerkę, przyciemnione szyby, chromowane elementy ozdobne oraz 18-calowe felgi Pasadena.

Renault Arkana R.S. Line
Odmiana R.S. Line posiada dedykowane felgi i wstawki w kolorze czarnym

Za wersję R.S. Line trzeba dopłacić kolejne 12 tysięcy złotych. Dzięki temu na można liczyć na m.in.: elektrycznie sterowane, podgrzewane fotele, czarną podsufitkę, tapicerkę ze skórą oraz Alcantarą, dodatkowe oznaczenia, 18-calowe felgi Silverstone, a także lakier metalizowany Pomarańczowy Valencia.

Warto dodać, że Renault Alkana jest dostępne z różnymi opcjami, wśród których znajdziemy głównie pakiety:

  • Bezpieczeństwo (dla Zen, 2000 zł): system kontroli martwego pola, asysta wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem
  • Zimowy (dla Intens, 1200 zł): podgrzewane fotele i kierownica
  • Zimowy Premium (dla Intens, 3500 zł): podgrzewane fotele i kierownica oraz elektryczna regulacja
  • Easy Parking (dla Intens, 1500 zł): system wspomagania parkowania bokiem i Park Assist
  • Bose (dla Intens i R.S. Line, 3000 zł): zestaw audio Bose Sound System
  • Color Design (dla R.S. Line, 3000 zł): dach w kolorze czarnym, spojler w kolorze czarnym, lakierowane osłony zderzaków, listwy ozdobne w kolorze nadwozia

 

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nieudany pościg za kierowcą BMW

Policjant próbował zatrzymać BMW, ale Seria 6 znikła z pola widzenia w 20 sekund (wideo)

VW Golf RS vs Mercedes AMG A45S

VW Golf R kontra Mercedes-AMG A 45 S: Różnica mocy pozwoliła na spokojną wygraną (wideo)